سلامت خانواده

تامین دارو و ملزومات پزشکی در مرزهای بین المللی شلمچه و مهران – خبرگزاری مهر ایران و جهان

فرشته میرزازاده در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه به دلیل کمبود دارو در مرزهای ورودی مهران و شلمچه به عراق مشکلی وجود ندارد، اظهار داشت: این مشکل در مرزهای ورودی مهران و شلمچه وجود ندارد. به زائران اربعین خدمات رسانی کرده است.

وی افزود: انواع سرم و داروهای جیره بندی شده برای برگزاری مراسم اربعین حسینی مورد نیاز است.الف) در انبار راهبردی این معاونت ها تامین، خریداری و نگهداری می شود و به صورت مستمر در اختیار واحدهای مستقر در بیمارستان های شهید سلیمانی بین این دو مرز قرار دارد. بین المللی قرار داده شده است

میرزازاده گفت: داروها و ملزومات مورد نیاز داروخانه های شبانه روزی از صبح 24 مردادماه به مرزها منتقل و شروع به فعالیت کرده است. هستند.

وی با اشاره به خدمات 24 ساعته داروخانه مستقر در بیمارستان های مرزی شلمچه و مهران گفت: این داروخانه ها با تجویز پزشک و زیر نظر ناظر فنی داروساز بر اساس نسخه، خدمات خود را به صورت رایگان به زائران ارائه می کنند.

معاون توسعه و مدیریت منابع سازمان غذا و دارو بیان کرد: داروسازان، داروسازان و کارکنان داوطلب و پرتلاش معاونت غذا و داروی آبادان و ایلام به صورت مستمر در داروخانه حضور دارند تا بهترین خدمات را با بالاترین کیفیت به زائران ارائه دهند.

میرزازاده خاطرنشان کرد: سامانه انبار و تعهدی اربعین از اربعین سال گذشته آغاز شد و امسال برای اولین بار با اضافه شدن سامانه HIS بیمارستان و سامانه های بیمه سلامت و بیمه تامین اجتماعی در داروخانه شلمچه، انباردار و مسئول این معاونت به طور مستمر برای ثبت ورود و خروج داروها و مواد مصرفی و ثبت نسخ در داروخانه حضور دارند.

وی تصریح کرد: در طول شبانه روز نیروهای پشتیبانی اعم از امور اجرایی، عمومی، خدماتی، حمل و نقل و … نیز برای هماهنگی و تسهیل امور در داروخانه های شبانه روزی مهران و شلمچه در حال فعالیت هستند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا