سلامت خانواده

میزان بروز سل در یک استان

به گزارش خبرآنلاین

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی زابل، مسعود صالحی در نشست خبری با اصحاب رسانه منطقه سیستان ضمن تبریک به مناسبت روز خبرنگار گفت: روایت صحیح در جامعه باعث رونق مطالبات و گسترش مطالبات می شود. از اخبار نادرست جلوگیری می شود.» خبرنگاران امروز باید با روایت صحیح در جامعه امید ایجاد کنند. خبرنگاران باید به دستاوردهای نظام به ویژه در حوزه بهداشت و درمان اشاره کنند که اقدامات ارزنده ای در این زمینه برای تقویت امید در جامعه انجام شده است.

وی با بیان اینکه از فضای سیاسی فاصله داریم و تنها به فکر خدمت به مردم هستیم، گفت: تمام توان خود را برای جلب رضایت مردم سیستان در حوزه های بهداشت و درمان به کار گرفته ایم. با وجود اینکه سرمایش و گرمایش بیمارستان امیرالمومنین علی (ع) زابل تثبیت شده است، اما با توجه به قدیمی بودن سیستم، نیازمند چهار چیلر جدید در این مجموعه هستیم که هزینه زیادی دارد و از تمام توان خود برای بهبود گرمایش استفاده خواهیم کرد. و امکانات سرمایشی دستگاه ها باید تعویض و تعمیر شوند. همچنین قطع برق بر ناپایداری هوای بیمارستان تاثیر می گذارد و فشار زیادی به چیلرها وارد می کند.

با توجه به اینکه در بیمارستان شهدای شهرستان هیرمند هیچ گونه عمل جراحی صورت نگرفت، تعدادی از پرسنل اتاق عمل این بیمارستان را برای ارائه خدمات به بیماران به صورت موقت به زهک و زابل اعزام کرده ایم. این نیروها پس از جذب نیروهای متخصص در مهرماه به بیمارستان شهدای هیرمند باز خواهند گشت.

وی با بیان اینکه دستگاه آنژیوگرافی بیمارستان امیرالمومنین علی (ع) به زودی نصب می شود، گفت: متاسفانه ماجرای نصب وارونه دستگاه در فضای مجازی مطرح شد که ممکن است باعث رنجش مردم سیستان شود. محل نصب آماده است و طبق برنامه در هفته جاری نیروهای شرکت مربوطه جهت نصب به زابل می آیند.

وقوع طوفان های گرد و غبار در منطقه سیستان بسیار مخرب است و خبرنگاران باید به صورت ویژه با این موضوع برخورد کنند چرا که این پدیده باعث بروز بسیاری از بیماری های خطرناک مانند سل در بین مردم شده است.

خبرنگاران منطقه سیستان ضمن بیان برخی کاستی ها از عملکرد خوب دانشگاه علوم پزشکی در این ایام قدردانی کردند و انتصابات غیرسیاسی مبتنی بر توانمندی در عرصه های مختلف را بی سابقه و قابل تقدیر دانستند.

۴۷۲۱۷

منبع:خبرآنلاین

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا