سلامت خانواده

کدام عینک آفتابی برای محافظت در برابر اشعه ماوراء بنفش مناسب است – خبرگزاری مهر ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری مهر، ابوذر سوری رئیس بهداشت پرتوهای مرکز بهداشت محیط و کار وزارت بهداشت گفت: قرار گرفتن در معرض اشعه ماوراء بنفش برای چشم در طول زندگی همانند پوست تجمعی است و می تواند آسیب های جبران ناپذیری به همراه داشته باشد.

وی افزود: عینک آفتابی به بینایی شما کمک می کند و از چشمان شما محافظت می کند و باعث می شود در شرایط نور شدید احساس راحتی بیشتری داشته باشید، زیرا باعث کاهش تابش خیره کننده و بهبود کنتراست می شود. می ببخش.

سوری ادامه داد: “شما نمی توانید بگویید که یک عینک آفتابی بر اساس رنگ لنز، تیرگی یا قیمت چقدر UV را مسدود می کند.” انتقال UV عینک آفتابی به طور قابل توجهی متفاوت است. با این حال، بیشتر عینک های آفتابی موجود در بازار درصد زیادی از اشعه ماوراء بنفش را فیلتر می کنند.

وی افزود: برای اینکه عینک آفتابی محافظت کامل در برابر اشعه ماوراء بنفش داشته باشد، عدسی ها باید پرتوهای UV-A و UV-B را تا طول موج 400 نانومتر جذب کنند.

سوری تاکید کرد: شما می توانید عینک آفتابی را با چنین لنزهای محافظی با نشان UV400 تشخیص دهید. همچنین از سازنده عینک خود مشخصات فیلتر بخصوص برای عینک آفتابی طبی را بپرسید.

وی گفت: عینک های آفتابی به سبک Wraparound محافظت بهتری از چشم به ویژه برای کارگران و ورزشکاران در فضای باز انجام می دهند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا