سلامت خانواده

6 علامت کمبود روی در بدن را بشناسید

به گزارش خبرآنلاین، روی یکی از مواد معدنی مورد نیاز بدن برای فعال کردن بیش از 300 آنزیم است که در ایمنی، تقسیم سلولی، رشد سلولی و پروتئین ها نقش دارند.

ایسنا در خبری نوشت: میزان «روی» موجود در غذا محدود است و بدن نمی تواند این ماده غذایی را ذخیره کند و باید به طور مرتب مصرف شود. مردان بالای 14 سال باید روزانه 11 میلی گرم روی مصرف کنند، در حالی که زنان بالای 14 سال به 8 میلی گرم روی در سال نیاز دارند. همچنین میزان روی مورد نیاز برای زنان باردار 11 میلی گرم و برای زنان شیرده 12 میلی گرم در روز است.

◄ علائمی که نشان می دهد مصرف روی باید افزایش یابد:

روند بهبود آهسته زخم

یکی از نقش های حیاتی روی حفظ سلامت پوست و بهبود روند توقف خونریزی است. اما وقتی بدن به اندازه کافی روی دریافت نمی کند، بهبود زخم دشوار می شود. آکنه نیز به دلیل کمبود روی ایجاد می شود.

کاهش وزن

مصرف کم روی می تواند منجر به تغییر در اشتها و کاهش وزن شود. کاهش وزن در افرادی که اضافه وزن دارند مطلوب است، اما کاهش وزن غیرطبیعی می تواند باعث مشکلات سلامتی دیگری شود. حتی زمانی که فرد به دنبال کاهش وزن است، باید انواع ریزمغذی ها را برای حفظ عملکرد اندام های داخلی مصرف کند.

ریزش مو

استرس، بهداشت نامناسب پوست سر و دریافت ناکافی مواد مغذی سالم همگی می توانند منجر به ریزش مو شوند. شکستگی مو، ریزش و نازک شدن مو می تواند نتیجه کمبود روی باشد. افزایش مصرف این ماده مغذی می تواند به جلوگیری از ریزش مو و بهبود کیفیت مو کمک کند.

احساس سرما

روی یک ماده مغذی ضروری است که به تقویت سیستم ایمنی بدن و کاهش خطر ابتلا به بیماری های مزمن کمک می کند. مصرف کم روی می تواند بدن را مستعد ابتلا به عفونت ها و بیماری ها کند. اگر بیشتر از افراد دیگر احساس سرما می کنید و بیشتر مریض می شوید، می تواند نشانه کمبود روی باشد. همچنین افزایش مصرف «روی» می‌تواند به بهبود سریع‌تر علائم سرماخوردگی کمک کند.

تاری دید

این ماده معدنی برای داشتن دید کافی نیز مورد نیاز است. هنگامی که بدن به طور منظم روی کافی دریافت نمی کند، بینایی تحت تاثیر قرار می گیرد و منجر به تاری دید و کاهش دید می شود. روی و ویتامین A دو ماده مغذی مورد نیاز برای حفظ سلامت چشم هستند.

مه مغزی

احساس گیجی یا عدم تمرکز می تواند نشانه ای از کمبود روی باشد. غذاهای کم روی می توانند منجر به مه مغزی شوند و تمرکز بر روی کارها را دشوار کنند. همچنین می تواند باعث مشکلات حافظه شود.

۲۳۳۲۱۷

منبع:خبرآنلاین

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا