سلامت خانواده

مصرف زیاد کدام ویتامین باعث سرطان می شود؟

به گزارش خبرآنلاین، روانشناسی نیوز در مطلب جدید خود آورده است؛ نتایج تحقیقات نشان داده است که مصرف مکمل سلنیوم و ویتامین E ممکن است خطر ابتلا به سرطان پروستات (PCa) را در مردان افزایش دهد.

ایسنا در خبری نوشت: مردانی که کمبود سلنیوم یا ویتامین E ندارند از مصرف این مکمل ها خودداری کنند زیرا دوزهای بالاتر از مقدار توصیه شده در رژیم غذایی می تواند خطر ابتلا به این بیماری را افزایش دهد.

موسسه ملی سرطان ایالات متحده یک کارآزمایی پیشگیری از سرطان را با دو مکمل سلنیوم و ویتامین E بررسی کرد. هدف این بود که ببیند آیا سلنیوم، ویتامین E یا هر دو می توانند سرطان پروستات را در بیش از 35000 مرد کاهش دهند یا خیر.

آنها روزانه 200 میکروگرم سلنیوم را به تنهایی یا در ترکیب با 400 واحد بین المللی ویتامین E دریافت کردند، اما مصرف مکمل متوقف شد زیرا آنالیزهای موقت سه سال قبل از پایان کارآزمایی فواید بسیار کمی را نشان داد و ویتامین E با افزایش خطر ابتلا به پروستات مرتبط بود. سرطان بالا آمد

دکتر آلن کریستال و همکارانش با استفاده از داده های این کارآزمایی، تأثیر مکمل های سلنیوم و ویتامین E را بر خطر ابتلا به سرطان پروستات بررسی کردند. آنها سطح سلنیوم و ویتامین E را از غلظت سلنیوم ناخن های پا و نمونه های خون ارزیابی کردند.

محققان مشاهده کردند که در صورت عدم دریافت این مکمل ها، خطر ابتلا به سرطان افزایش نمی یابد.

نتایج نشان داد که مصرف مکمل ویتامین E احتمال ابتلا به این بیماری را در افرادی که سلنیوم پایینی داشتند تا 63 درصد افزایش داد. مکمل سلنیوم با یا بدون ویتامین E همچنین خطر ابتلا به سرطان پیشرفته پروستات را تا 91 درصد در میان مردانی که وضعیت سلنیوم بالاتری داشتند، افزایش داد.

محققان دریافتند که مصرف مکمل سلنیوم برای مردان با وضعیت سلنیوم پایین سودی ندارد، اما خطر ابتلا به سرطان پیشرفته پروستات را در مردان با وضعیت سلنیوم بالا افزایش می دهد و ویتامین E خطر ابتلا به سرطان پروستات را در مردان با وضعیت سلنیوم پایین افزایش می دهد.

مردان باید از مصرف مکمل های سلنیوم یا ویتامین E در دوزهای بالاتر از آنچه در رژیم غذایی توصیه شده است خودداری کنند.

نتایج این تحقیق در مجله National Cancer Institute منتشر شده است.

۲۳۳۲۱۷

منبع:خبرآنلاین

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا