اخبار سلامت

اورژانس: با آمبولانس های خصوصی متخلف برخورد می شود

به گزارش خبرنگار اجتماعی سلامت جو ، روز گذشته مطلبی در فضای مجازی منتشر شد مبنی بر اینکه برخی از مراکز درمانی برای ترغیب بیماران بدحال به بیمارستان های خود به آمبولانس ها پول می پردازند. انتقال

در همین رابطه اسماعیل فراهانی؛ معاون فنی و عملیات استانداری تهران در گفت وگو با خبرنگار اجتماعی سلامت جو در این باره اظهار داشت: سامانه ارجاع فوریت های 115 به گونه ای است که اجازه هیچ گونه تخلفی در زمینه انتقال بیمار را نمی دهد.

وی افزود: در عین حال بر اساس ابلاغ سازمان اورژانس کشور به اورژانس استان تهران، مسئولیت نظارت و بازدید و ارزیابی عملکرد ناوگان آمبولانس های بخش خصوصی که شامل 264 دستگاه آمبولانس در تهران می شود را بر عهده گرفت. به اورژانس تهران واگذار شده است و 38 مرکز مجوز ارائه خدمات آمبولانس را دارند. خصوصی شامل مراکز خدمات آمبولانس خصوصی، مراکز درمانی، شرکت ها و سازمان هایی است که بر اساس وظایف و فعالیت های خود از آمبولانس استفاده می کنند.

فراهانی ادامه داد: همکاران ما در اورژانس استان تهران به صورت دوره ای و به طور منظم از این مراکز که خدمات آمبولانس خصوصی ارائه می دهند، نظارت و بازدید شبانه روزی انجام می دهند و تمامی فعالیت های این مراکز مورد ارزیابی قرار گرفته و نواقص و مشکلات موجود در هر زمینه ای مورد ارزیابی قرار گرفته است. به دانشگاه های علوم پزشکی ارجاع داده شده است.

وی گفت: پیش از این 30 دستگاه آمبولانس در تهران مشغول فعالیت بودند که فاقد مجوز بودند و سلامت مردم را به خطر انداخته بودند. آمبولانس خصوصی و اورژانس تهران این 30 دستگاه را شناسایی و از طریق مراجع قضایی پیگیری های لازم را انجام و دستگاه ها را از چرخه خدمات در تهران خارج کردند.

معاون فنی و عملیات سازمان اورژانس استان تهران با اشاره به رصد تبلیغات آمبولانس های خصوصی در فضای مجازی گفت: 39 نفر از افرادی که خدمات آمبولانس خصوصی را در فضای مجازی تبلیغ می کردند نیز به نیروی انتظامی، پلیس فتا و دادسرای فتا معرفی شدند. و برخورد قانونی لازم با این افراد انجام شده است.

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا