بهداشت و درمان

پشه آئدس در چه نوع زیستگاه‌هایی تخم‌گذاری می‌کند؟

به گزارش گروه بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت (تابنا)، وی درباره مکان هایی که پشه آئدس ممکن است تخم گذاری کند، گفت: پشه آئدس معمولا در زیستگاه های بزرگ، رودخانه هایی که آب روان دارند و راکد نیستند، تخم گذاری نمی کند. ، پشه Aedes نمی تواند در آنجا تخم بگذارد. آهسته و معمولاً زیستگاه های اطراف رودخانه ها وسیع است و این پشه تمایل دارد در زیستگاه های کوچک تخم گذاری کند.

وی با اشاره به زیستگاه پشه آئدس افزود: پشه آئدس تمایل زیادی به تخم گذاری در ظروف دست ساز و ظروف بسیار کوچک مانند قوطی، بطری آب معدنی و ظروف نگهداری آب در زیر کولر دارد، بنابراین این پشه به زیستگاه های کوچک علاقه دارد و تمایل دارد در زیستگاه های بزرگ تخم گذاری نمی کند.

مدیر برنامه مدیریت بیماری های عفونی منتقل شده توسط آدس وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: برخی از بیماران از کشورهای آلوده وارد کشور می شوند و نظارت های لازم در مبادی ورودی به کشور حائز اهمیت است. .

وی به لزوم پایش مناطق آلوده به تب دنگی اشاره کرد و ادامه داد: تعدادی از بیمارانی هستند که سابقه سفر به کشورهای آلوده را نداشته و در داخل کشور به این ویروس آلوده شده اند که نشان دهنده این است که پشه ها در آن شهر و منطقه هستند. آلوده به ویروس افراد محلی که آلوده می شوند را گاز می گیرد و مهم است که این مناطق بررسی و نظارت شوند.

میراوالیایی خاطرنشان کرد: افراد محلی آلوده به ویروس تب دنگی که به کشورهای آلوده سفر نکرده اند از اهمیت بالایی برخوردار است، زیرا نشان می دهد که ویروس در حال گردش است و پشه آئدس در آن شهر یا منطقه آلوده وجود دارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا