سلامت خانواده

توصیه هایی برای مصرف غذا برای زائران اربعین / اهمیت بهداشت آب و غذا

پیمان نامدار در گفت و گو با خبرنگار ایمنا با بیان اینکه یکی از مسائلی که در ایام اربعین بسیار حائز اهمیت است و زائران باید به آن توجه کنند، بهداشت آب و مواد غذایی است، اظهار داشت: در ایام اربعین باید به آن توجه کنند. زائران بشقاب، چنگال و لیوان خود را به همراه داشته باشند و پس از هر بار استفاده ظروف را به خوبی بشویند.

وی افزود: زائران اربعین بهتر از ظرف هستند یک بار البته برای نوشیدن مایعات داغ نباید از لیوان استفاده کرد یک بار همچنین بهتر است میوه هایی با پوست مانند سیب و موز که پس از شستن و پوست کندن مصرف می شوند، مصرف شود.

معاون آموزشی و پژوهشی جمعیت هلال احمر با بیان اینکه زائران اربعین از آب سالم و بسته بندی شده استفاده کنند، تصریح کرد: بهتر است زائران از مصرف سالاد، سبزی، ماهی و لبنیات غیر پاستوریزه و هر ماده غذایی حاوی کشک خودداری کنند. و سس ها

نامدار خاطرنشان کرد: افرادی که در پیاده روی اربعین شرکت می کنند می توانند میوه هایی مانند سیب زمینی و انجیر خشک که خاص است میلیون همچنین از مصرف کنسروهای پف کرده، زنگ زده و کنسروهایی که بوی نامطبوع دارند خودداری کنید و قبل از مصرف کنسرو را بجوشانید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا