سلامت خانواده

روند قیمت گذاری تجهیزات پزشکی داخلی و وارداتی – خبرگزاری مهر ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری مهر، سعیدرضا شاه مرادی وی تصریح کرد: قیمت عادلانه دریافتی بیماران از خدمات درمانی ارائه شده یکی از ارکان مهم اعتماد به سازمان های ارائه دهنده خدمات پزشکی است که برای استقرار نظام پرداخت عادلانه، عملکرد بهتر در بازار سلامت، درآمد پایدار ضروری است. و افزایش عملکرد تولید و تامین کنندگان. .

وی با اشاره به اینکه اداره کل تجهیزات پزشکی به منظور قیمت گذاری کالاهای وارداتی، قیمت ریال را بر اساس قیمت ارز به صورت سیستمی و بدون دخالت کارشناسان محاسبه کرده است، گفت: به روز رسانی قیمت 27000 IRC و محاسبه قیمت 16000 IRC برای اولین بار در میان اقداماتی است که در راستای شفافیت در این اداره کل انجام شده است.

شاه مرادی وی در خصوص قیمت گذاری مواد اولیه وارداتی برای تولید تصریح کرد: برای محاسبه قیمت کالاهای تولید داخل بر اساس قیمت ارز و ریال، مواد اولیه مصرفی بر اساس فرمول استاندارد و هزینه های تولید، زیرساخت سیستمی مناسبی ایجاد کرده ایم. .

وی همچنین بیان کرد: به منظور نظارت بر انطباق قیمت ها، مبلغ 4200 ریال کالا به صورت اینترنتی ارسال شد و شرکت های بیمه موظف شدند هزینه تجهیزات پزشکی را تنها بر اساس قیمت مصوب پرداخت کنند.

به گفته مدیر کل تجهیزات و ملزومات پزشکی سازمان غذا و دارو، امکان استعلام قیمت ریالی کالاها با ارز ترجیحی در سامانه برای عموم مردم فراهم شده است. Titekقیمت خرید و فروش کالا در سامانه انبار مجازی در همین راستا اعلام شد.

وی از جمله اقدامات منفی اداره کل تجهیزات و ملزومات پزشکی، محدودیت در فرآیندهای واردات با ارز ترجیحی در صورت گران فروشی را برشمرد که از نظر مصرف کنندگان نهایی بسیار موثر بوده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا