سلامت خانواده

قرص استئوسر چیست؟ + فواید شربت استئوکر برای کودکان

به گزارش خبرگزاری ایمنا، داروی استئوسر مکملی است که برای درمان کمبود ویتامین D، پوکی استخوان، هیپوکلسمی، هیپوفسفاتمیبرای کاهش بینایی در اثر کهولت سن، رفع بی اشتهایی، تنظیم حرکت مایعات در روده، کمک به عملکرد طبیعی سیستم عصبی، قلب و ماهیچه ها استفاده می شود و این مکمل در دوران بارداری نیز بسیار مفید است.

قرص استئوسر چیست؟

قرص یا شربت استئوکر یک مکمل غذایی برای حفظ سلامت استخوان ها و بهبود سلامت عمومی بدن است. این محصول حاوی ترکیبات مهمی مانند کلسیم، ویتامین D، ویتامین K، منیزیم و استرون است که برای سلامت استخوان ها ضروری هستند. به تراکم و قوام استخوان ها کمک می کند و از ایجاد پوکی استخوان جلوگیری می کند و ترکیبات موجود در این مکمل باعث افزایش جذب کلسیم و بهبود سلامت استخوان ها می شود.

استئوکر برای افراد در هر گروه سنی از کودکان تا سالمندان مفید است و می تواند برای پیشگیری و درمان پوکی استخوان، بهبود سلامت استخوان ها و مفاصل و همچنین درمان کمبود ویتامین و مواد معدنی در بدن استفاده شود، زیرا قرص استئوکر ترکیبی از چهار مکمل کلسیم، ویتامین D3، منیزیم و روی برای درمان کمبود مواد مغذی مانند کلسیم و ویتامین D تجویز می شود.

نحوه مصرف و بهترین زمان مصرف داروی استئوکر

قرص یا شربت استئوکر به صورت خوراکی روزانه مصرف می شود، مقدار مصرف آن با توجه به سن، جنس و شرایط سلامتی فرد متفاوت است و باید با نظر پزشک یا متخصص تعیین شود، مثلاً در بزرگسالان دوز توصیه شده معمولا یک عدد است. به دو قرص یا یک لیوان شربت در روز، این دوز برای افراد مسن، زنان باردار و شیرده و افراد مبتلا به بیماری های خاص قابل تغییر است.

بهترین زمان مصرف استئوکر همراه با غذا جذب بهتر مواد مغذی در بدن است، این امر باعث جذب بهتر مواد موجود در این مکمل مانند کلسیم و ویتامین D می شود، اکثر متخصصان قرص استئوکر را همراه با غذا و به خصوص مصرف با وعده های غذایی حاوی لبنیات را توصیه می کنند.

برخی افراد ممکن است قبل از خواب از قرص استئوسر استفاده کنند، این روش نیز قابل قبول است، زیرا برخی از ترکیبات این مکمل مانند ویتامین D و کلسیم در طول شب جذب می شود، در هر صورت مصرف مداوم و منظم قرص استئوسر است. در زمان مناسب با توجه به توصیه پزشک برای رسیدن به نتایج مطلوب مهم است.

موارد استفاده از داروی استئوسر

از جمله موارد استفاده و ترکیبات استئوسر می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • پیشگیری و درمان پوکی استخوان
  • تقویت استخوان ها و جلوگیری از شکستگی
  • افزایش جذب کلسیم و ویتامین D
  • پیشگیری و درمان کمبود ویتامین و مواد معدنی
  • بهبود سلامت استخوان در سالمندان
  • بهبود سلامت استخوان در بیماران خاص

مصرف قرص استئوکر برای افزایش قد

قرص استئوکار یک مکمل غذایی با فرمولاسیون متعادل از مواد مغذی شامل کلسیم، منیزیم، روی و ویتامین D3 است که برای افزایش قد و رشد استخوانی کودکان طراحی شده است، این ترکیبات به حفظ سلامت استخوان ها و دندان ها، بهبود عملکرد کمک می کند. از سیستم قلبی عروقی، ماهیچه ها و سیستم عصبی کمک می کند، مصرف این مکمل با تقویت استخوان ها باعث بهبود رشد می شود و می تواند یکی از راه های افزایش قد کودکان باشد.

فواید شربت استئوکر برای کودکان

شربت استئوکر برای کودکان کلسیم و ویتامین D مورد نیاز کودکان در حال رشد را تامین می کند و با داشتن ترکیبات کلسیم و ویتامین D از ضعیف شدن استخوان ها و ایجاد پوکی استخوان در کودکان جلوگیری می کند. طعم شیرین و خوش طعم این شربت باعث بهبود جذب می شود. مواد مغذی استخوان را در کودکان تامین می کند، همچنین این شربت می تواند کمبود مواد معدنی و کلسیم را در کودکان تامین کند.

مقدار مصرف قرص استئوسر

دوز قرص استئوسر بسته به نوع مصرف و گروه سنی متفاوت است. بزرگسالان برای پیشگیری از پوکی استخوان و حفظ سلامت استخوان ها روزانه 1 تا 2 قرص استئوسر مصرف کنند و در صورت ابتلا به پوکی استخوان روزانه 2 تا 3 قرص مورد نیاز است، کودکان و نوجوانان برای تقویت استخوان ها و رشد سالم روزانه یک قرص مصرف کنند. و در صورت کمبود کلسیم و ویتامین D روزی یک تا دو عدد قرص بخورند.

قرص استئوسر چیست؟ + فواید شربت استئوکر برای کودکان

عوارض مصرف قرص استئوکور

در بیشتر موارد استفاده از قرص استئوسر هیچ عارضه ای ندارد اما ممکن است برخی افراد دچار عوارضی شوند که مهمترین آنها عبارتند از:

  1. مشکلات گوارشی مانند درد شکم، نفخ، یبوست و اسهال
  2. خارش، قرمزی
  3. تورم
  4. افزایش کلسیم خون (هیپرکلسمی)
  5. کاهش کلسیم خون (هیپوکلسمی)
  6. سردرد و سرگیجه
  7. خستگی

استفاده طولانی مدت و بیش از حد از قرص استئوسر نیز ممکن است باعث عوارض جدی تری مانند آسیب کلیه، سنگ کلیه و مسمومیت کبدی شود. همچنین مصرف شربت استئوسر در کودکان ممکن است عوارضی مانند درد شکم، تهوع و استفراغ، اسهال، آلرژی ایجاد کند. پوست، یبوست و در موارد شدید آسیب کلیه.

اقدامات احتیاطی و موارد منع مصرف

مصرف این دارو در کودکان زیر شش سال باید تحت نظر پزشک باشد. کودکان مبتلا به اختلالات کلیوی یا کبدی، افراد مبتلا به بیماری های قلبی یا فشار خون و افراد دارای سابقه حساسیت به ترکیبات شربت نیز باید با احتیاط و نظر پزشک و در صورت بروز عوارض جانبی مانند حالت تهوع، این دارو را مصرف کنند. استفراغ اسهال، خارش یا قرمزی پوست باید قطع شود و با پزشک مشورت شود.

افراد مبتلا به هایپرکلسمی (افزایش کلسیم در خون)، افراد با سابقه مشکلات گوارشی شدید مانند زخم معده یا التهاب روده، کودکان و بزرگسالان مبتلا به اختلالات عصبی عضلانی شدید مانند میاستنی گراویس گراویس و افرادی که سابقه حساسیت و حساسیت به ترکیبات شربت استئوسر دارند به هیچ وجه از استئوسر استفاده نکنند.

داروی قرص استئوکار مکملی حاوی روی، کلسیم، منیزیم و ویتامین D است که برای درمان کمبود ویتامین D و پوکی استخوان در کودکان و بزرگسالان استفاده می شود، همچنین از این مکمل برای درمان بسیاری از بیماری های دیگر و تامین کلسیم مورد نیاز مادر و جنین استفاده می شود. در دوران بارداری نیز مفید است؛ اگرچه این مکمل مواد مغذی را فراهم می کند، اما مصرف خودسرانه آن بدون تجویز و تایید پزشک می تواند منجر به عوارض جانبی خطرناکی شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا