بارداری

احتمال بارداری از طریق پرکوم (مایع پیش از انزال) وجود دارد؟

به گزارش سلامت جو به نقل از thebump، اطلاعات نادرست زیادی در مورد باردار شدن (یا به طور کلی جلوگیری از بارداری) وجود دارد و تشخیص واقعیت از افسانه دشوار است. سوالی که زیاد پرسیده می شود: آیا می توان از طریق پرکام باردار شد؟ از دوستان خود بپرسید، احتمالاً پاسخ های متفاوتی دریافت خواهید کرد.

Precum چیست؟

قبل از اینکه به این موضوع بپردازیم که آیا امکان باردار شدن از پرکوم وجود دارد یا خیر، اجازه دهید ابتدا مشخص کنیم که این مایع دقیقا چیست. طبق گفته انجمن بین المللی پزشکی جنسی (ISSM)، پرکوم که به عنوان پیش انزال نیز شناخته می شود، مایع شفافی است که قبل از انزال هنگام برانگیختگی مرد تولید می شود. پرکوم توسط غدد بولبورترال (غدد کاوپر) واقع در نزدیکی مجرای ادرار تولید می شود و می تواند از چند قطره تا یک قاشق چای خوری متغیر باشد. این ماده در حین رابطه جنسی به عنوان روان کننده عمل می کند و می تواند حرکت اسپرم را تسهیل کند.

آیا می توان از طریق پرکام باردار شد؟

بله امکان پذیر است.

اگر نزدیکی باشد و این مایع قبل از انزال وارد واژن شود، حتی با مقدار کمی اسپرم، احتمال بارداری وجود دارد.

تنها چیزی که برای باردار شدن نیاز دارید یک اسپرم است. با این حال، شانس باردار شدن از Percom به دلایل زیادی نسبتا کم است.

آیا پرکام اسپرم دارد؟

برخلاف مایع منی که می تواند تا 150 میلیون اسپرم در هر میلی لیتر داشته باشد، خود اسپرم معمولاً حاوی اسپرم نیست، اما اگر شریک جنسی شما قبل از رابطه جنسی انزال می کند، اسپرم زنده ای که ممکن است در آلت تناسلی باقی بماند می تواند خود را در Percom پیدا کند.

تحقیقات زیادی در مورد این موضوع وجود ندارد، اما یک مطالعه کوچک که در مجله Human Fertility منتشر شده است، نمونه های قبل از انزال 27 مرد را مورد تجزیه و تحلیل قرار داد و دریافت که 41 درصد از نمونه های پرکوم حاوی اسپرم زنده هستند. از این نمونه ها، 37 درصد دارای اسپرم هایی بودند که به اندازه کافی قوی بودند تا به سمت تخمک شنا کنند. یک مطالعه کوچک دیگر نشان داد که 17 درصد از نمونه های پرکم گرفته شده از 42 مرد حاوی اسپرم زنده است.

احتمال بارداری از طریق پرکام چقدر است؟

پس احتمال بارداری از پرکام چقدر است؟ در حالی که تحقیقات نشان می دهد که پرکوم ممکن است گاهی حاوی اسپرم باشد، شانس ورود آن به بدن در نقطه مناسب در چرخه قاعدگی (یعنی در حوالی زمان تخمک گذاری) بسیار کم است. علاوه بر این، هر اسپرم باقیمانده ای که وارد پرکم شود، احتمالا ضعیف و بی حرکت است.

چگونه می توان از طریق پرکام باردار شد؟

انجمن بارداری آمریکا (APA) اشاره می کند که هر زمان که مایع انزالی (چه انزال یا پرکوم) با واژن تماس پیدا کند، امکان بارداری وجود دارد. اگر سلول‌های اسپرم در مایع قبل از انزال وجود داشته باشند و به تخمک راه پیدا کنند و آن را بارور کنند، از نظر فنی ممکن است حاملگی رخ دهد. (به یاد داشته باشید که اسپرم می تواند تا پنج روز در بدن یک زن زندگی کند، طبق APA)

احتمال بارداری به موارد زیر بستگی دارد:

  • سلول های اسپرم در پرکوما چقدر قوی هستند و توانایی آنها برای ورود به دهانه رحم چقدر است.
  • خواه زن در حال تخمک گذاری باشد یا در پنجره باروری خود (یعنی اگر تخمکی برای بارور وجود داشته باشد).
  • اینکه آیا سایر روش های پیشگیری از بارداری استفاده می شود یا خیر.

در نهایت، در حالی که احتمال باردار شدن از پرکوم کم است، موارد بسیار نادری وجود دارد که امکان باردار شدن برای خانم وجود دارد. اگر بارداری هدف شما نیست، همیشه بهتر است از روش های پیشگیری از بارداری برای کاهش این خطر استفاده کنید. است

چگونه می توان از بارداری جلوگیری کرد؟

بهترین راه برای جلوگیری از بارداری – از پرکوم یا مایع منی – استفاده از کنترل بارداری است و گزینه‌های زیادی برای کنترل بارداری در دسترس است. اگر متوجه می‌شوید که به طور مرتب به روش‌های ترک آلت تناسلی برای کنترل بارداری تکیه می‌کنید، به متخصص زنان خود مراجعه کنید تا درباره بهترین گزینه‌های کنترل بارداری بیشتر بدانید.

با توجه به مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری (CDC)، برخی از گزینه های کنترل بارداری عبارتند از:

  • دیافراگم: این روش مانعی که کلاه دهانه رحم نیز نامیده می شود، در داخل واژن قرار می گیرد و قبل از رابطه جنسی، دهانه رحم را می پوشاند. شکل آن مانند یک فنجان است و برای جلوگیری از ورود اسپرم به دهانه رحم است.
  • کاندوم: کاندوم‌های مردانه معمولاً از لاتکس ساخته می‌شوند و روی آلت مردانه قرار می‌گیرند و مانعی بین آن و واژن و همچنین هر اسپرمی که آزاد می‌شود ایجاد می‌کند.
  • قرص های ضد بارداری خوراکی: این قرص ها می توانند قرص های حاوی پروژسترون یا قرص های ترکیبی (با پروژسترون و استروژن) باشند. شما برای هر سیکل قاعدگی یک بسته 28 روزه جدید دریافت می کنید و باید هر روز در ساعت معینی قرص را مصرف کنید.
  • تزریق: که یک تزریق هورمون پروژسترون است که پزشکان هر سه ماه یک بار در لگن یا بازو انجام می دهند.
  • ایمپلنت: این یک میله نازک است که زیر پوست بازوی شما می رود. در عرض سه سال، پروژسترون را در بدن آزاد می کند.
  • چسب پوست: این چسب پوستی یا در قسمت تحتانی شکم، باسن یا قسمت بالایی بدن (نه روی سینه ها) پوشیده می شود و پروژسترون و استروژن را در جریان خون آزاد می کند. باید هر هفته به مدت سه هفته پچ خود را بردارید. (هفته چهارم در طول قاعدگی شما بدون پچ است.)
  • حلقه ضد بارداری واژینال: حلقه ای که پروژسترون و استروژن را آزاد می کند در داخل واژن قرار می گیرد و به مدت سه هفته باقی می ماند (هفته چهارم برای دوره قاعدگی برداشته می شود).
  • آی یو دی: این وسایل کوچک T شکل هستند که توسط پزشک در داخل رحم قرار می گیرند. یک گزینه هورمونی (LNG IUD) وجود دارد که روزانه مقدار کمی پروژسترون آزاد می کند و می تواند تا هشت سال در آن نگهداری شود. گزینه غیر هورمونی (IUD مسی) می تواند تا 10 سال در رحم بماند.

توجه به این نکته مهم است که بسیاری از این روش‌ها بر هورمون‌هایی (معمولاً استروژن و پروژسترون) تکیه می‌کنند که مانع از رشد کامل تخمک در هر ماه می‌شوند و توانایی آن را برای بارور شدن مختل می‌کنند.

چه زمانی باید از پیشگیری اضطراری از بارداری استفاده کرد؟

اگر در مورد احتمال بارداری خود از Percom نگران هستید، بهتر است بعد از بارداری از روش های پیشگیری اورژانسی استفاده کنید. طبق گفته کالج آمریکایی متخصصین زنان و زایمان (ACOG)، این دارو از بارداری جلوگیری می کند و برای موثر بودن باید بلافاصله پس از رابطه جنسی محافظت نشده استفاده شود. البته اگر در حال حاضر باردار باشید کار نمی کند و اگر صبر کنید تا شروع به تخمک گذاری کنید ممکن است کارساز نباشد.

بیشتر پیشگیری از بارداری اورژانسی به شکل قرصی به نام پلان B ارائه می شود که کاملاً ایمن و بدون نسخه در دسترس است. این قرص از آزاد شدن تخمک توسط تخمدان جلوگیری می کند. با این حال، از دوزهای بالایی از هورمون ها استفاده می کند و نباید به طور مداوم به عنوان یک روش پیشگیری از بارداری استفاده شود. به گفته ACOG، کاشت یک دستگاه داخل رحمی مسی (معروف به IUD ParaGard) همچنین می تواند به عنوان پیشگیری از بارداری اضطراری عمل کند.

هر دو گزینه معمولاً در عرض پنج روز پس از رابطه جنسی محافظت نشده در دسترس هستند. البته، اقدام زودتر به این معنی است که زمان کمتری برای تخمک گذاری بالقوه وجود دارد که احتمال جلوگیری از بارداری را به طور کلی افزایش می دهد. اگر ظرف 24 ساعت پس از مقاربت مصرف شود، بهترین نتیجه را دارد. اگر اسپرم قبل از مصرف اورژانس پیشگیری از بارداری، تخمک را بارور کند، در پیشگیری از بارداری موثر نخواهد بود. پیشگیری از بارداری اضطراری گزینه خوبی است، اما نه به خوبی کنترل بارداری یا استفاده منظم از کاندوم.

چه زمانی باید آزمایش بارداری بدهیم؟

اگر اخیراً عمل کشیدن آلت تناسلی را انجام داده اید و نگران باردار شدن از پرکوم هستید، ممکن است بخواهید آزمایش بارداری انجام دهید.

تست‌های بارداری وجود گنادوتروپین جفتی انسانی (hCG) را بررسی می‌کنند و برخی از آزمایش‌های ادرار خانگی می‌توانند حاملگی را تا شش روز قبل از قاعدگی تشخیص دهند. با این حال، پس از یک دوره از دست رفته یا حداقل 21 روز پس از رابطه جنسی محافظت نشده، دقیق تر می شوند. اگر آزمایش را خیلی زود انجام دهید، ممکن است آزمایش منفی و نادرست باشد.

آزمایش خون نیز ممکن است در مطب پزشک انجام شود که معمولاً چند روز قبل از آزمایش ادرار می تواند حاملگی را تشخیص دهد. با متخصص زنان خود تماس بگیرید و نتایج آزمایش را حدود هشت هفته پس از قاعدگی از دست بدهید.

در نهایت، اگر نگران باردار شدن از پرکوم هستید، بهترین کاری که می توانید انجام دهید این است که رابطه جنسی ایمن داشته باشید. با پزشک خود تماس بگیرید تا بفهمید کدام روش پیشگیری از بارداری برای شما مناسب است.

آیا راه هایی برای جلوگیری از تماس با پرکام وجود دارد؟

متاسفانه هیچ راهی برای جلوگیری از پرکام وجود ندارد. همانطور که گفته شد، ترشح این مایع غیرارادی است، یعنی بخشی بیولوژیکی از رابطه جنسی است که مردان کنترلی بر آن ندارند. به علاوه، اکثر مردان حتی نمی دانند یا متوجه نمی شوند که در صورت وقوع انزال دارند.

آیا می توان از پرکام در زمان تخمک گذاری باردار شد؟

اگر تخمک گذاری را شروع کرده اید و اسپرم در پرکوم وجود دارد، احتمال بارداری وجود دارد، به خصوص که تخمک برای لقاح در دسترس است. شانس شما کم است اما غیرممکن نیست. بهترین راه برای جلوگیری از بارداری استفاده از کاندوم در حین مقاربت است.

آیا می توان از پرکام در دوران قاعدگی باردار شد؟

باردار شدن در دوران قاعدگی با منی و سلول های اسپرم بسیار غیرممکن است. چرا به طور کلی، اگر در طول قاعدگی خود رابطه جنسی محافظت نشده داشته باشید، معمولاً حداقل هفت روز قبل از آن تخمک گذاری خواهید داشت (اگرچه، این ممکن است بسته به چرخه خاص شما متفاوت باشد) و بعید است که هیچ اسپرمی تا این مدت زنده بماند. .

آیا با روش پیشگیری از بارداری پرکام امکان بارداری وجود دارد؟

تا زمانی که از کنترل بارداری به درستی استفاده کنید، چه قرص، آی یو دی، کاندوم یا روش های دیگر، احتمال بارداری از پرکوم (یا حتی اسپرم) کم است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا