اخبار سلامت

شناسایی 155 مبتلا به “تب دنگی” در کشور

به گزارش خبرنگار اجتماعی سلامت جو ، در ماه های گذشته شاهد شیوع بیماری تب دنگی در برخی استان های کشور بودیم.

بر اساس گزارش وزارت بهداشت درباره شیوع تب دنگی در کشور، از ابتدای سال 1403 تا 26 مرداد بالغ بر 155 مورد مثبت تب دنگی تشخیص داده شده است.

بر اساس بررسی اپیدمیولوژیک انجام شده از بیماران، اکثر موارد تشخیص داده شده سابقه سفر به امارات متحده عربی و ابتلا به این بیماری در این کشور داشته اند. 131 مورد سابقه سفر به امارات، 7 مورد سابقه سفر به پاکستان، یک مورد سابقه سفر به عمان و یک مورد سابقه سفر به بنین (غرب آفریقا). 15 بیمار بدون سابقه سفر به خارج از کشور، 11 مورد در شهرستان بندرلنگ استان هرمزگان و 4 مورد در شهرستان چابهار استان سیستان و بلوچستان تشخیص داده شده و انتقال محلی محسوب می شود.

به جز یک بیمار که تابعیت آفریقایی دارد، بقیه بیماران دارای تابعیت ایرانی هستند.

موارد مثبت وارداتی از خارج عمدتاً در استان فارس توسط دانشگاه های علوم پزشکی گراش، لارستان، جهرم و شیراز تشخیص داده شده است. این افراد سابقه سفر به خارج از ایران را دارند و در کشور دیگری به بیماری مبتلا شده اند.

مابقی موارد وارداتی (با سابقه سفر به خارج از کشور) در دانشگاه های هرمزگان، بوشهر، قزوین، چابهار، زاهدان، شهیدبهشتی، ایران، گیلان، مشهد، قم، ایرانشهر و اصفهان شناسایی شده اند.

در حال حاضر پشه‌کشی در استان‌های هرمزگان، سیستان و بلوچستان (چابهار و کنارک)، بوشهر (اصلاویه و کنگان) و گیلان شیوع دارد. در سومین هفته از سومین ماه سال جاری در شهرستان رامسر در استان مازندران و شهرستان بلحسوار در استان اردبیل و در استان های آذربایجان شرقی، قزوین و خوزستان بیماری های منتقله از طریق پشه رخ داده است. گزارش شده است.

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا