سلامت خانواده

افسردگی احتمال بقای بیماران سرطان سینه را کاهش می دهد – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان

سلامت جو به نقل از دارو محققان دریافتند زنان مبتلا به سرطان سینه و افسردگی بیش از سه برابر بیشتر از زنانی که هیچ کدام از این شرایط را نداشتند در معرض مرگ قرار داشتند.

در مقایسه، بیماران مبتلا به سرطان سینه که از افسردگی رنج نمی برند، تنها 45 درصد بیشتر از زنان سالم در معرض خطر مرگ هستند.

«جگدیش خوبمحقق ارشد و استاد علوم بهداشت عمومی در دانشگاه ایالتی نیومکزیکو گفت: این ترکیب خطر مرگ را به شدت افزایش می دهد و منجر به از دست دادن جان هزاران نفر می شود.

خوب وی در بیانیه مطبوعاتی دانشگاه افزود: در مطالعه خود دریافتیم که بروز همزمان افسردگی باعث کاهش بیشتر بقا در زنان مبتلا به سرطان سینه می شود. مسائل مربوط به سلامت روان مانند افسردگی.”

برای این مطالعه، محققان داده های بیش از 4700 زن 45 ساله و بالاتر را تجزیه و تحلیل کردند که حدود 5 درصد از آنها سرطان سینه و نزدیک به 13 درصد از آنها افسردگی داشتند. این زنان حدود هشت سال تحت نظر بودند.

خوب وی گفت: متاسفانه بخش زیادی از زنان مبتلا به سرطان سینه از افسردگی، سلامت روان و کیفیت پایین زندگی رنج می برند.

نتایج نشان می‌دهد که انواع خاصی از زنان بیشتر در معرض ابتلا به افسردگی و سرطان سینه هستند، از جمله آن‌هایی که درآمد یا تحصیلات پایینی دارند، اعضای اقلیت‌های نژادی و قومی، و کسانی که دارای سایر بیماری‌های مزمن یا سبک زندگی ناسالم هستند.

محققان می گویند نتایج نشان می دهد که زنان مبتلا به سرطان سینه باید علاوه بر درمان سرطان، از حمایت سلامت روان نیز برخوردار شوند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا