سلامت خانواده

علائم اثر کادمیوم بر سرطان و اختلالات رشد جنین/سرطان ریه چیست؟

پوریا عادلی در گفت وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به تاثیر فلزات سنگین بر افراد مبتلا به سرطان گفت: کادمیوم این یکی از فلزات سنگین موجود در محیط زیست انسان است و طبق مطالعات انجام شده، خطر ابتلا به سرطان ریه در افرادی که در معرض دوز بالاتر از سطح اولیه قرار دارند، وجود دارد. کادمیوم31 درصد افزایش می یابد.

او این را گفت کادمیوم این عنصر سمی است که در سال 1993 به عنوان یک ماده سرطان زا معرفی شد و نحوه ورود آن به بدن انسان بسیار مهم است.

عضو هیئت مدیره انجمن علمی رادیو انکولوژی ایران اعلام کرد: کادمیوم با توجه به ویژگی های خاصی که دارد در صنایع مختلف از جمله باتری های نیکل استفاده می شود. کادمیوملحیم کاری نقره، آبکاری و سلول های خورشیدی و افراد از طریق رژیم غذایی و استنشاق به خصوص از طریق سیگار کشیدن در معرض این عنصر قرار می گیرند.

عادلی با اشاره به اینکه گرد و غبار و مواد غذایی آلوده حاوی کادمیوم همچنین می تواند یکی از راه های ورود این عنصر به بدن انسان باشد، ادامه داد: اگرچه یکی از عوامل اصلی سرطان ریه سیگار است، اما قرار گرفتن در معرض این عنصر کادمیوم همچنین یک عامل خطر مهم برای سرطان ریه است.

وی بر ضرورت آگاهی و پیشگیری از مواجهه با عناصر تاکید کرد کادمیوم وی به ویژه در محیط های صنعتی گفت: سرطان ریه با ۲.۵ میلیون مورد در سال ۲۰۱۸ به عنوان کشنده ترین نوع سرطان شناخته شده است و سرفه خشک همراه با خون، خلط قهوه ای، خستگی مزمن و کاهش وزن بدون دلیل می تواند از علائم آن باشد. مبتلا به این بیماری

عضو هیئت مدیره انجمن علمی رادیو انکولوژی ایران با بیان اینکه عفونت های مکرر تنفسی، گرفتگی صدا، صدا خس خس سینه خس خس سینه و تنگی نفس نیز یکی از علائم این بیماری محسوب می شود و حدود یک چهارم بیماران مبتلا به سرطان ریه احساس درد مداوم در ناحیه قفسه سینه می کنند، خاطرنشان کرد: برای پیشگیری از این بیماری باید موارد احتیاط را رعایت کرده و از خودداری کنند. قرار گرفتن در معرض از قرار گرفتن در معرض دود تنباکو یا استعمال دخانیات اجتناب کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا