سلامت خانواده

این افراد زودتر به آرتروز مبتلا می شوند

به گزارش خبرآنلاین، ژن ها و آسیب های قبلی زانو نیز می تواند در بروز آرتروز افراد نقش داشته باشد.

ایسنا در خبری نوشت: اما بر اساس مقاله ای که در ماه آوریل در JAMA Network Open منتشر شد، تحقیقات جدید نشان داده است که با تقویت عضلات ساق پا می توان شدت آرتروز زانو را کاهش و یا احتمالاً از بین برد.

به گزارش شبکه خبری CNN، در یکی از این تحقیقات پس از بررسی داده های 5003 بیمار در هلند، کارشناسان هیچ ارتباطی بین فعالیت بدنی افراد به طور کلی و افزایش خطر ابتلا به آرتروز زانو در آنها پیدا نکردند.

متخصصان همچنین بیماران را به دو گروه تقسیم کردند: کسانی که ورزش های بدنی انجام می دهند که در طی آن زانوها مجبور به تحمل وزن کل بدن نیستند، مانند شنا و دوچرخه سواری. و کسانی که زانوهایشان باید کل وزن بدن را در حین فعالیت های ورزشی مانند دویدن و پیاده روی تحمل کند.

اعضای این تیم دریافتند افرادی که زانوهایشان مجبور است وزن بدنشان را در حین فعالیت های ورزشی تحمل کند، اگر سطح توده عضلانی اندام تحتانی پایینی داشته باشند، بیشتر از دیگران در معرض ابتلا به آرتروز زانو هستند.

دکتر جویس ون میرس از مرکز پزشکی اراسموس در روتردام هلند و یکی از نویسندگان این گزارش می‌گوید: پس از اینکه متوجه شدیم تنها ورزش‌هایی که زانوها مجبور به تحمل وزن هستند، خطر ابتلا به آرتروز زانو را افزایش می‌دهند، این موضوع بررسی کردیم که آیا شدت آرتریت در آنها به قدرت عضلات اطراف مفصل زانو بستگی دارد.

از آنجایی که توده عضلانی قوی‌تر می‌تواند از زانو در برابر فشارهای مکانیکی وارد شده بر مفصل محافظت کند، کارشناسان انتظار داشتند عضلات قوی‌تر بهتر از عضلات ضعیف‌تر عمل کنند.

دکتر جویس ون میرز می گوید و این دقیقاً همان چیزی است که ما دیدیم. وقتی افراد توده عضلانی قوی تری دارند، دیگر در معرض خطر ابتلا به آرتریت ناشی از ورزش نیستند.

دکتر کاترین میلر، دانشیار پزشکی داخلی در دانشگاه ویسکانسین در ایالات متحده که در این مطالعه شرکت نداشت، یافته های این تحقیق را هیجان انگیز می داند و می گوید: «اگرچه همیشه این ایده وجود داشته است که توده عضلانی مهم است و به محافظت از مفاصل کمک می کند، اما این مطالعه نشان داد که نه تنها توده عضلانی برای عملکرد زانو مهم است، بلکه احتمالاً خطر ابتلا به آرتریت را کاهش می دهد.

مرکز پزشکی اراسموس اکنون در حال بررسی است که آیا پزشکان می توانند توصیه های خود را به بیماران مبتلا به آرتریت بر اساس توده عضلانی، وزن و حرکت مفاصل شخصی سازی کنند.

به گفته دکتر جویس ون میرز، بسیاری از بیماران مبتلا به زانو درد از پزشکان خود می پرسند که آیا می توانند ورزش های مورد علاقه خود را ادامه دهند. در حال حاضر پاسخ قطعی برای این سوال وجود ندارد و تحقیقات همچنان ادامه دارد.

به گزارش یورونیوز اما جویس ون میرز توصیه هایی دارد. او می‌گوید: «قبل از انجام فعالیت‌هایی که وزن شما را روی زانوها می‌آورد، در باشگاه ورزش کنید تا ماهیچه‌های پای خود را تقویت کنید. و اگر می خواهید فعالیت هایی مانند دویدن را انجام دهید، به آرامی شروع کنید.

او تاکید می کند که در این ورزش ها «نه تنها ماهیچه ها بلکه تاندون های شما نیز درگیر هستند و باید به این فشارها عادت کنند، در غیر این صورت فوراً آسیب می بینند».

دکتر کاترین میلر نیز می گوید: اگر متوجه شدید که مبتلا به آرتروز هستید، فعالیت های خود را متوقف نکنید. افراد غیرفعال سلامت مفاصل و توده عضلانی کمتری دارند و در مقایسه با سایرین، خطر ابتلا به آرتریت در آنها بیشتر است.

او توصیه می کند: پیاده روی کنید، روی صندلی بنشینید و 10 بار بایستید بدون اینکه از بازوهای خود برای بلند شدن استفاده کنید. مهم حرکت کردن است.

۲۳۳۲۱۷

منبع:خبرآنلاین

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا