بهداشت و درمان

کدام مواد غذایی برای درمان کبد چرب مفید است؟

به گزارش گروه سلامت و درمان خبرگزاری سلامت (سلامت جو)، بیماری کبد چرب به دلیل عوامل مختلفی از جمله سبک زندگی ناسالم، پیروی از رژیم غذایی نامناسب، عدم تحرک بدنی و برخی بیماری ها مانند دیابت، همه گیر شده است. غذاهای سالم سرشار از فیبر، غلات کامل، میوه ها و سبزیجات می توانند به بهبود عملکرد کبد کمک کنند. به معرفی و بررسی چند غذای مفید در این زمینه می پردازیم:

اسفناج

سبزیجات برگ سبز به ویژه اسفناج می توانند به معکوس کردن روند بیماری کبد چرب کمک کنند، نتایج مطالعات نشان می دهد که از آنجایی که اسفناج سرشار از نیترات و پلی فنول است، با بیماری کبد چرب مبارزه می کند. به نظر می رسد پختن اسفناج خاصیت آنتی اکسیدانی آن را کاهش می دهد، بنابراین بهتر است آن را به صورت خام مصرف کنید.

بادام

بادام یک میان وعده سالم است که به بهبود سلامت کبد کمک می کند، نتایج مطالعات نشان می دهد که این نوع آجیل سرشار از ویتامین E است که با بیماری کبد چرب مبارزه می کند.

آووکادو

آووکادو یکی دیگر از مواد غذایی است که با بیماری کبد چرب مبارزه می کند. پس از انجام بررسی های لازم، محققان به این نتیجه رسیدند که آووکادو باعث کاهش سطح چربی خون و کاهش آسیب کبدی ناشی از بیماری کبد چرب می شود.

چای سبز

تاثیر مثبت چای سبز بر سلامت کبد مشخص است، این نوشیدنی سالم می تواند احتمال ابتلا به تمام بیماری های کبدی را کاهش دهد، هرچند برای جلوگیری از بروز نارسایی حاد کبدی باید از مصرف زیاد آن خودداری کرد.

سیر

سیر به دلیل ماده معدنی سلنیوم موجود در آن می تواند کبد را سم زدایی کند، نتایج تحقیقات نشان می دهد که مصرف سیر احتمال مشکلات ناشی از بیماری کبد چرب را کاهش می دهد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا