سلامت خانواده

خشکی مفاصل در ابتدای روز یکی از مهم ترین علائم این بیماری است

به گزارش خبرآنلاین، عبدالرضا ملک با اشاره به اینکه مشکلات روماتیسمی پس از بررسی علل عفونی، بدخیمی و ارتوپدی درد عضلانی قابل تشخیص است، خاطرنشان کرد: محل سکونت تأثیر چندانی در بروز روماتیسم ندارد. ، اما محیط سرد و نمناک وضعیت بیماری را بدتر می کند.

آفتاب نیوز در خبری نوشت: دکتر ملک با بیان اینکه بیماری های روماتیسمی در کودکان زیاد شایع نیست و در واقع نوعی بیماری خودایمنی و التهابی است، گفت: روماتیسم مفاصل یا آرتریت روماتوئید یک بیماری التهابی است که در مفاصل مفاصل ایجاد می شود. بدن و این بیماری می تواند منجر به درد، تورم و محدودیت حرکت مفصل شود.

وی با اشاره به اینکه روماتیسم مفصلی علاوه بر مفاصل بدن ممکن است به طیف وسیعی از سیستم های بدن مانند پوست، چشم، ریه، قلب و عروق آسیب برساند، تصریح کرد: اختلال خودایمنی آرتریت روماتوئید زمانی رخ می دهد که سیستم ایمنی بدن به اشتباه به بدن حمله کند. بافت ها بر خلاف ساییدگی و آسیب ناشی از استئوآرتریت، آرتریت روماتوئید پوشش مفاصل شما را تحت تاثیر قرار می دهد و باعث تورم دردناک می شود که در نهایت می تواند منجر به فرسایش استخوان و تغییر شکل مفصل شود.

یک فوق تخصص روماتولوژی اطفال و عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به اینکه روماتیسم در هر مفصلی از بدن ممکن است ایجاد شود اما معمولا از مفاصل کوچک دست و پا شروع می شود، تصریح کرد: بیماری پیشرفت می کند، علائم اغلب در مچ دست ظاهر می شود. زانوها، مچ پا، آرنج، باسن و شانه ها کشیده می شوند.

وی با بیان اینکه در بیشتر موارد علائم در مفاصل دو طرف بدن بیمار بروز می کند، گفت: علائم آرتریت روماتوئید ممکن است شدت متفاوتی داشته باشد و حتی ممکن است به صورت دوره ای بروز کند.

وی با اشاره به اینکه روماتیسم مفصلی می تواند به مرور زمان باعث تغییر شکل مفاصل و دررفتگی آنها شود، گفت: درد مفاصل همراه با آرتریت روماتوئید معمولاً درد ضربان دار و دردناکی است که اغلب صبح ها و پس از مدتی بی تحرکی بدتر می شود. درد مفاصل ممکن است در طول روز بدتر شود و با استراحت کاهش یابد. این درد ممکن است تیز و خنثی باشد و به سایر نقاط بدن سرایت کند.

دکتر ملک با اشاره به اینکه مفاصل مبتلا به روماتیسم ممکن است متورم و ملتهب شوند و این تورم باعث احساس سفتی و سفتی در مفاصل شود، گفت: بسیاری از مبتلایان به روماتیسم صبح ها احساس سفتی و محدودیت حرکت مفاصل خود می کنند. آن‌ها سفتی صبحگاهی را تجربه می‌کنند که یکی از علائم نوع دیگری از آرتریت به نام استئوآرتریت است، معمولاً در عرض 30 دقیقه پس از بیدار شدن از بین می‌رود، اما سفتی صبحگاهی که از علائم آرتریت روماتوئید است، اغلب بیشتر طول می‌کشد.

وی بیان کرد: آرتریت ایدیوپاتیک نوجوانان که قبلا به عنوان آرتریت روماتوئید نوجوانان شناخته می شد، شایع ترین نوع آرتریت در کودکان زیر 16 سال است. علائم آرتریت روماتوئید در نوجوانان و کودکان درست مانند بزرگسالان است و با درد، تورم، سفتی، تب و درد صبحگاهی همراه است و آرتریت ایدیوپاتیک نوجوانان می تواند یک یا چند مفصل را درگیر کند.

۲۳۳۲۱۷

منبع:خبرآنلاین

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا