سلامت خانواده

گره عضلانی را اینگونه درست کنید!

به گزارش خبرآنلاین، تصور کنید ورزش های سنگین انجام داده اید، ماهیچه هایتان کمی خسته شده اند، اما در بقیه روز هیچ درد و مشکلی ندارید. صبح روز بعد، از خواب بیدار می شوید و متوجه می شوید که شانه شما را گرفته اند. هنگامی که عضلات شانه خود را مالش می دهید، مانند یک توپ کوچک در زیر پوست شما احساس می شود که منقبض می شود و درد خفیفی دارد.

ایسنا در خبری نوشت: این گره های عضلانی که گاهی به کوچکی تیله و گاهی به بزرگی توپ گلف هستند، “نقاط ماشه ای” نامیده می شوند و در لایه “نیام” به وجود می آیند. لایه نازکی از بافت همبند که عضله را احاطه کرده است.

هنگامی که عضله حتی اندکی آسیب می بیند، تورم در ماهیچه و لایه عضلانی رخ می دهد و آن توده متورم بافت نقطه ماشه ای است که حرکت را محدود می کند و آن را دردناک می کند.

گره های عضلانی را نمی توان در اسکن های پزشکی مشاهده کرد و محققان هنوز مکانیسم فیزیولوژیکی ایجاد کننده این واکنش در عضله را درک نکرده اند.

طبق گفته The Conversation، ساده ترین راه حل این است که منتظر بمانید تا گره عضلانی در عرض چند روز خود به خود برطرف شود. زمان می برد تا عضله به حرکت جدید عادت کند یا از استرس و فشار رها شود. آر

همچنین می توانید با ماساژ، طب سوزنی یا حتی تحریک الکتریکی، روند بهبودی را تسریع کنید. هدف از این روش ها کاهش فشردگی عضلات و اعصاب و افزایش جریان خون است. هر چه جریان خون بیشتر باشد، مواد مغذی و اکسیژن بیشتری به بافت آسیب دیده می رسد و در نتیجه روند بهبودی را تسریع می کند.

علاوه بر این، کارهای دیگری نیز وجود دارد که می توانید بدون هزینه در خانه انجام دهید. یک راه ساده برای از بین بردن گره های عضلانی، کشش است. حرکات کششی مخصوصاً زمانی که تمام روز در وضعیت نامناسبی می نشینید بسیار مهم و مفید است. به عنوان مثال، پس از مدتی نشستن، شانه ها و گردن خود را بچرخانید تا فشار وارده بر عضلات کاهش یابد و از ایجاد گره های عضلانی جلوگیری کنید.

روش دیگر استفاده از غلتک ماساژ است. با این غلتک ها می توانید گره های عضلانی را باز کنید و فشاری که وارد می کنید متناسب با آستانه تحمل شماست تا دچار درد و ناراحتی نشوید.

به طور خلاصه، گره های عضلانی مشکل نگران کننده ای نیستند. فقط به یاد داشته باشید که ورزش و حرکت منظم از تشکیل این توده ها جلوگیری می کند. اگر متوجه گره های عضلانی شدید، در پایان روز کشش دهید و با غلتک های ماساژ گره ها را شل کنید.

۲۳۳۲۱۷

منبع:خبرآنلاین

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا