سلامت خانواده

هشدار درباره پشه آئدس و تب دنگی/ مدیران باید دست به کار شوند – خبرگزاری مهر ایران و جهان

ایاد بهادری منفد در گفتگو با خبرنگار مهر به گرمای هوا و مشاهده پشه ها اشاره کرد. ایدز وی در استان سمنان گفت: از مردم گرفته تا مدیران و نهادهای اجرایی و درمانی نسبت به پشه هشدار داده شود. ایدز جدی بگیرید

وی با بیان اینکه همکاری مردم و دستگاه های اجرایی در رفع خطر این پشه بسیار ضروری است، تصریح کرد: شناسایی آب های سطحی باقی مانده و مدیریت آن از مهم ترین مواردی است که باید انجام شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود با بیان اینکه یکی از نکات مفید برای رشد است ایدز آب راکد و جمع شده و مناطق مرطوب و گرم است، گفت: سرچشمه های سرباز آب بهترین محیط را برای تخم گذاری این پشه فراهم می کند.

بهادری منفرد از تمامی دستگاه های اجرایی خواست هرچه سریعتر به دانشگاه علوم پزشکی شاهرود مراجعه کنند و افزود: از آنجایی که واکسن خاصی برای این بیماری ساخته نشده است، پیشگیری همچنان بهترین راه حل است.

وی با بیان اینکه بهترین راه حل برای مقابله با این بیماری عزم جدی و همگانی از سوی دولت، اجرایی، پزشکی، نظامی و انتظامی، فرهنگی، سمن ها، مردم و گروه های صنفی و … است، افزود: این عزم باید در شاهرود و میامی انجام شود. ایجاد شود

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود بهترین راه مقابله با این پشه را از بین بردن زیستگاه و شرایط مناسب برای رشد آن عنوان کرد. این بیماری خفیف رخ می دهد و در برخی موارد می تواند خطرناک باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا