سلامت خانواده

دکتر رئیس جمهور فرصتی برای تقویت نظام سلامت – خبرگزاری مهر ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری مهر، علیرضا زالیوی در دیدار با روسای بیمارستان های تابعه دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی خواستار حمایت روسای بیمارستان ها از پرسنل با ارتباط موثر و مدیریت و صرفه جویی در منابع شد.

وی با بیان اینکه حجم قابل توجهی از خدمات توسط مددکاران در بیمارستان ها ارائه می شود، بر لزوم حمایت از آنان و مدیریت منابع و تخصیص متوازن آن به تمامی بخش ها برای مدیریت مطالبات پیمانکاران از بیمارستان ها تاکید کرد.

زالی وی از راه اندازی مرکز ریفربیشد در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی خبر داد و گفت: یک شرکت دانش بنیان با ظرفیت بازگرداندن تجهیزات پزشکی بلااستفاده به چرخه استفاده در دانشگاه مستقر است که پیشنهاد می کنم مسئولان بیمارستان از این محل بازدید کنند. مرکز از سوی دیگر دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در حال برنامه ریزی برای ایجاد انبار تجهیزات بین بیمارستان ها است.

وی از روسای بیمارستان ها خواست تا خدمات هر مرکز را مستندسازی کنند و سالنامه آماری برای آن تهیه کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی دستیاران تخصصی را مولد تولید خدمات در مراکز درمانی دانست و گفت: حجم قابل توجهی از خدمات توسط دستیاران ارائه می شود بنابراین باید از آنها حمایت شود.

وی از رهبران خواست تا راهکارهای تامین نیروی متخصص که شامل استفاده از نیروهای سایر مراکز در شهرستان ها و یا صدور مجوز دوم با مجوز سازمان نظام پزشکی است را بررسی کنند.

زالی وی همچنین برگزاری نشست مشترک روسای شبکه های بهداشت و درمان و روسای بیمارستان ها را پیشنهاد کرد و گفت: روسای شبکه ها به عنوان هماهنگ کننده می توانند در ارتقای کیفیت ارائه خدمات به ویژه در سطح شهرستان موثر باشند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با اشاره به انتخاب رئیس از جامعه پزشکی، اداره کشور توسط یکی از اعضای جامعه پزشکی را فرصت مناسبی برای تقویت برنامه های سلامت خواند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا