سلامت خانواده

ایجاد بیمارستان و تجهیزات صحرایی در مناطق مرزی/ اهمیت پیشگیری از گرمازدگی و شیوع تب دنگی

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از و به نظر می رسیدجعفر معادل در مراسم بدرقه کاروان اورژانس و پزشکی کشور به مرزهای غربی کشور برای حضور در مراسم اربعین حسینی.آ) و ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به زائران که در محل سازمان اورژانس کشور برگزار شد، گفت: در دولت سیزدهم فعالیت های موثر و ماندگاری در خصوص موضوع اربعین حسینی همراه با زیرساخت های مناسب برای فراهم سازی انجام شد. خدمات بهداشتی و درمانی به زائران

وی افزود: احداث مراکز بهداشتی، درمانی و فوریت های پزشکی با تمامی امکانات و تجهیزات لازم در مناطق صفر مرزی را می توان از اقدامات موثر در ارائه خدمات مناسب به زائران برشمرد.

رئیس سازمان اورژانس کشور با بیان اینکه در سال های گذشته زائران به دلیل کمبود امکانات با گرمازدگی مواجه می شدند، گفت: با احداث مراکز بهداشتی و درمانی امیدواریم دیگر شاهد گرمازدگی زائران در مرزها نباشیم.

معادل وی بیان کرد: 271 دستگاه آمبولانس، 44 دستگاه اتوبوس آمبولانس، 14 دستگاه آمبولانس موتورلنس14 فروند بالگرد، دو فروند هواپیما، 5 واحد تعمیرگاه سیار، چهار واحد سیستم ارتباطی، چهار واحد آزمایشگاه سیار و 10 بیمارستان صحرایی موقت در نقاط مرزی مستقر می‌شوند.

وی با بیان اینکه به زائران توصیه می شود در ساعات خنک تر و در مسیرهای مناسب پیاده روی کنند، اظهار داشت: یکی از مسائل مهم در ایام اربعین حسینی وجود انواع بیماری ها از جمله تب دنگی ناشی از گزش آئدس است. پشه و گرمازدگی به دلیل افزایش دمای زیاد هوا. بنابراین رعایت تمامی اصول بهداشتی یکی از موارد مهم در پیاده روی بزرگ اربعین حسینی، افتتاح و راه اندازی مراکز است. سلامتی_درمانی نقاط مرزی صفر برای ارائه خدمات بهداشتی به زائران حسینی وجود دارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا