بهداشت و درمان

علائم اولیه بیماری هپاتیت در کودکان چیست؟

به گزارش گروه سلامت و درمان خبرگزاری سلامت (تابنا)، افراد در هر گروه سنی ممکن است در معرض بیماری هپاتیت قرار بگیرند، هپاتیت به معنای التهاب کبد ناشی از عفونت های ویروسی است. کارشناسان معتقدند که تشخیص زودهنگام علائم و نشانه های هپاتیت به درمان موثرتر آن کمک می کند. انواع مختلف هپاتیت عبارتند از هپاتیت A، B، C، D و E. هپاتیت A و B در بین افراد جوان شایع است، هپاتیت B معمولا از طریق تماس با مایعات عفونی بدن، هپاتیت A نیز از طریق آب آلوده منتقل می شود. غذا اگر این بیماری ها درمان نشود باعث التهاب و آسیب به کبد می شود. در مورد بیماری های کودکان بحث می کنیم:

خستگی و ضعف

خستگی و ضعف بی دلیل در کودکان را شاید بتوان یکی از علائم اولیه بیماری هپاتیت دانست، این خستگی به حدی است که افراد قادر به انجام کارهای روزمره یا بازی نیستند.

زردی

یکی از علائم هپاتیت زردی است که با زردی پوست و چشم مشخص می شود، تجمع رنگدانه زرد رنگ بیلی روبین در خون دلیل این اتفاق است، بنابراین لازم است والدین در صورت مشاهده به پزشک مراجعه کنند. تغییر رنگ پوست و چشم فرزندانشان.

درد و تورم شکم

کودکان مبتلا به هپاتیت معمولاً در قلب احساس درد می کنند، به خصوص در قسمت بالای سمت راست شکم و ممکن است محلی که کبد در شکم قرار دارد ملتهب شود.

از دست دادن اشتها

کودکان مبتلا به هپاتیت اغلب تمایلی به خوردن یا نوشیدن ندارند، بنابراین دچار کم آبی و کاهش وزن می شوند.

احساس تهوع و استفراغ

تهوع و استفراغ از علائم اولیه هپاتیت در بین جوانان است که در صورت عدم درمان این علائم باعث کم آبی بدن و کاهش اشتها می شود.

مدفوع کم رنگ و ادرار تیره

تغییر رنگ مدفوع و ادرار ممکن است از علائم بیماری کبد باشد، به نظر می رسد رنگ پریده مدفوع یا ادرار تیره از علائم اولیه هپاتیت در کودکان باشد.

علائم شبیه آنفولانزا

علائم اولیه هپاتیت در کودکان ممکن است شامل تب و علائم شبیه آنفولانزا مانند سردرد، درد مفاصل و درد عضلانی باشد که معمولاً قبل از علائم دیگر مانند یرقان است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا