سلامت خانواده

مصرف کمتر گوشت فرآوری شده خطر ابتلا به زوال عقل را کاهش می دهد – خبرگزاری مهر اخبار ایران و جهان

سلامت جو به نقل از دارو به طور کلی، تنها دو وعده در هفته گوشت قرمز فرآوری شده با 14 درصد افزایش خطر زوال عقل در مقایسه با افرادی که کمتر از سه وعده در ماه مصرف می کردند، مرتبط بود.

در این مطالعه، محققان دانشگاه هاروارد اطلاعات بیش از 43 سال را در مورد 13000 نفر در مطالعه سلامت طولی پرستاران و متخصصان سلامت جمع آوری کردند. محققان به طور خاص به ارتباط بین مصرف گوشت قرمز و زوال عقل پرداختند.

هر دو تا چهار سال یکبار یک باراز شرکت کنندگان در مورد میزان و دفعات مصرف غذاهای مختلف از جمله گوشت قرمز فرآوری شده، سوال بوده. یک وعده از این نوع گوشت می تواند شامل بیکن (دو برش) آمد سگ (یک تکه)، سوسیس (دو حلقه کوچک)، یا ساندویچ های گوشت فرآوری شده دیگر.

همچنین از مردم در مورد میزان مصرف آجیل و حبوبات از جمله کره بادام زمینی (1 قاشق غذاخوری)، بادام زمینی، گردو یا سایر مغزها (28 گرم)، شیر سویا (لیوان 227 میلی لیتر)، لوبیا سبز، لوبیا قرمز یا عدس سوال کنید. نخود، یا توفو یا پروتئین سویا پرسیده شد.

به طور کلی، 11173 مورد زوال عقل در طول دوره مطالعه ظاهر شد.

یافته اصلی: افرادی که گفتند یک چهارم یا بیشتر از هر نوع گوشت قرمز فرآوری شده را در روز می خورند، 14 درصد بیشتر از افرادی که کمتر از 1/10 وعده در روز مصرف می کنند، در معرض خطر قرار دارند. آزمایش آنها زوال عقل هستند.

آنها دریافتند که هر وعده اضافی گوشت قرمز فرآوری شده مصرف شده در روز با حدود 1.6 سال پیری شناختی مرتبط است که شامل زبان، عملکرد اجرایی و پردازش ذهنی است. تیم تحقیقاتی گزارش داد که این وعده اضافی روزانه با تقریباً 1.7 سال پیری شناختی برای حافظه کلامی – توانایی به یاد آوردن و درک کلمات و جملات – مرتبط است.

با این حال، تغییر در رژیم غذایی می تواند به توقف این کاهش کمک کند.

این مطالعه نشان داد که وقتی مردم وعده های روزانه گوشت قرمز فرآوری شده خود را با آجیل و/یا حبوبات جایگزین می کنند، خطر ابتلا به آن ها 20 درصد کاهش می یابد. آزمایش آنها با زوال عقل و 1.37 سال کمتر پیری شناختی مواجه شدند.

“یوهان لیسرپرست تیم تحقیقاتی خاطرنشان کرد: گوشت قرمز فرآوری شده ممکن است برای مغز مضر باشد زیرا حاوی سطوح بالایی از مواد مضر مانند نیتریت است. [مواد نگهدارنده] و سدیم است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا