سلامت خانواده

مصرف روزانه آسپرین خطر ابتلا به سرطان روده بزرگ را کاهش می دهد – خبرگزاری مهر اخبار ایران و جهان

سلامت جو به نقل از دارو خالص، اما تحقیقات جدید نشان می دهد کسانی که بیشترین سود را از این مصرف روزانه می برند، افرادی هستند که به دلیل سبک زندگی خود، بیشتر به این بیماری مبتلا می شوند.

دکتر دانیال سیکاویرهبر تیم تحقیقاتی از بیمارستان عمومی ماساچوست گفت: نتایج ما نشان می دهد که آسپرین می تواند خطر ابتلا به سرطان را به میزان قابل توجهی افزایش دهد. کولورکتال (روده بزرگ) هستند، کاهش دهید.”

تصور می‌شود آسپرین با کاهش تولید پروتئین‌های پیش‌التهابی معروف به پروستاگلاندین‌ها که می‌تواند رشد تومور را تحریک کند، از سرطان روده بزرگ پیشگیری می‌کند.

به گفته دکتراندرو چاننویسنده ارشد این مطالعه، “اما عوامل دیگری نیز ممکن است نقش داشته باشند و آسپرین ممکن است از طریق مکانیسم های متعدد از سرطان جلوگیری کند. کولورکتال مانع می شود.»

در این مطالعه، تیم تحقیقاتی داده‌های تقریباً 108000 شرکت‌کننده از مطالعه سلامت پرستاران و مطالعه پیگیری متخصصان سلامت را بررسی کردند.

میانگین سنی افراد در زمان ورود به مطالعه کمی بیش از 49 سال بود و محققان میزان سرطان روده بزرگ را در میان افرادی که به طور منظم آسپرین مصرف می کردند با افرادی که مصرف نمی کردند مقایسه کردند.

مصرف منظم آسپرین به صورت مصرف دو یا چند قرص استاندارد (325 میلی گرم) در هفته یا یک آسپرین با دوز پایین در روز تعریف شد.

نتایج: بیش از 10 سال، نزدیک به 2٪ از مصرف کنندگان منظم آسپرین به سرطان روده مبتلا شدند، در حالی که تقریباً 3٪ از کسانی که این دارو را مصرف نمی کردند، بودند.

هنگامی که نتایج بر اساس سبک زندگی سالم/ناسالم رتبه بندی شدند، تفاوت های حتی بیشتر ظاهر شد.

این مطالعه نشان داد که در میان گروهی از شرکت‌کنندگانی که ناسالم‌ترین عوامل خطر را داشتند، 2.12 درصد از مصرف‌کنندگان منظم آسپرین به سرطان روده مبتلا شدند، در حالی که این مطالعه نشان داد که 3.4 درصد از افرادی که آسپرین مصرف نمی‌کنند. به این بیماری مبتلا شدند.

محققان خاطرنشان کردند که مطالعه آنها میزان عارضه جانبی اصلی آسپرین یعنی خونریزی را ردیابی نکرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا