سلامت خانواده

تاخیر در پرداخت معوقات پرستاری برطرف شود/ لزوم توجه ویژه به حوزه سلامت در دولت چهاردهم

به گزارش خبرگزاری ایمنا، احمد نجاتیان امروز – چهارشنبه 26 مرداد – در نشست خبری با اصحاب رسانه درباره گسترش مراکز مراقبت پرستاری گفت: به جای ساخت بیمارستان های متعدد در کشور با توجه به افزایش بیماری ها و کهولت سن، مراکز مراقبت پرستاری باید در منزل گسترش یابد و به عنوان یکی از ارکان اصلی شبکه بهداشت و درمان مورد توجه قرار گیرد.

وی در خصوص لزوم افزایش کیفیت آموزش پرستاری افزود: دانشکده های مختلفی بنا به دلایل مختلف افتتاح می شود چرا که نمی توان پرستاران را به خوبی تربیت کرد و باید برنامه ریزی منطقه ای مورد توجه قرار گیرد.

رئیس سازمان نظام پرستاری کشور گفت: مراقبت های پرستاری با وجود اثراتی که بر نظام سلامت داشته است پاسخگوی کمبود پرستار و نیازهای جامعه نیست و کادر پرستاری نمی تواند مشکلات بیماران را حل کند. و افراد مسن که نیاز به مراقبت های تخصصی دارند

وی افزود: آموزش بهداشت و درمان در مناطق محروم می تواند منجر به افزایش بار بیماری ها شود، پیشنهاد می شود مدارس بهداشت و درمان افزایش نیافته و همکاران بهداشتی در نظام بهداشت و درمان ارتقاء یابند.

نجاتیان خاطرنشان کرد: برنامه هفتم توسعه فرصت های زیادی را برای پرستاران ایجاد می کند، باید خدمات پرستاری را در جامعه گسترش دهیم، باید به فکر روش های جایگزین مراقبت در منزل باشیم که بتواند به نظام سلامت کمک کند.

وی افزود: بازنگری در تعرفه مراکز مراقبت پرستاری در منزل ضروری است و باید در این زمینه پوشش بیمه ای وجود داشته باشد، می توانیم خدماتی از جمله AC ارائه کنیم. یکی برای ارائه در منزل

نجاتیان افزود: سازمان نظام پرستاری آمادگی استفاده از توانمندی های قانون برنامه هفتم توسعه مراقبت در منزل را دارد و ضروری است نگاه پزشک محور به مراقبت پرستاری در منزل بر عهده این مراقبت نباشد. در منزل که بر عهده پرستاران است و کمترین شکایت را در این زمینه داریم. در حالی که این مسئولیت به اشتباه بر عهده پزشکان گذاشته شده است، کمیته پرستاری زیر نظر کمیسیون بهداشت و درمان شورای اسلامی تشکیل شده و امیدواریم اقدامات موثری برای کمک به مشکلات پرستاران انجام شود.

وی با بیان اینکه جذب های جدید کاری برای رفع کمبود نیروی پرستاری انجام نداده است، تصریح کرد: درخواست مهاجرت پرستاران دو برابر شده است و این موضوع زنگ خطری برای نظام سلامت کشور، میزان تاخیر در پرداخت هزینه پرستاری است. معوقات در کشور هشت ماه است. باید حل شود و امیدواریم در دولت چهاردهم سلامت مورد توجه ویژه قرار گیرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا