سلامت خانواده

تعطیلی و تغییر ساعت کاری چهارشنبه و پنجشنبه در این استان ها/ توصیه های مهم برای روزهای گرم

به گزارش خبرآنلاین، از رسانه ها کم سابقه گرما باعث تعطیلی یا کاهش ساعت کاری در برخی استان ها شده است که اسامی استان ها در زیر آمده است.

استان فارس:

به منظور صرفه جویی در مصرف برق و برق رسانی به صنایع، ادارات استان فارس فردا چهارشنبه 26 مرداد تعطیل هستند.

این آیین نامه شامل بانک ها، ارائه دهندگان خدمات و دادگاه ها نمی شود و این مراکز فردا باز هستند.

استان مرکزی:

استانداری مرکزی با صدور اطلاعیه ای اعلام کرد: ساعت 10 صبح فردا (چهارشنبه) ادارات و بانک ها در این استان تعطیل و روز پنجشنبه 27 مردادماه فعالیت ها تعطیل است.

استان یزد:

استانداری یزد در خصوص افزایش نسبی دما، تشعشعات فرابنفش و کاهش کیفیت هوا اطلاعیه ای صادر کرد و در راستای حفظ سلامت شهروندان و تعادل مصرف آب، فعالیت کلیه مراکز دولتی و بانک ها در شهرستان ها آغاز شد. یزد، بافق، اردکان، میبد، اشکذر و زارچ. به جز مراکز امدادی و اورژانس) روز چهارشنبه 25 مرداد ماه تعطیل اعلام شد.

بر اساس این اطلاعیه فعالیت ادارات سایر شهرستان ها در روز چهارشنبه از ساعت 6 صبح تا 12 بعد از ظهر می باشد. تصمیم تعطیلی روزهای پنجشنبه تا اواسط سپتامبر به قوت خود باقی است.

چه کنیم که در گرما کمتر آسیب ببینیم؟

برای اینکه دمای بدن خود را در تابستان خنک نگه دارید، باید موارد زیر را انجام دهید:

مقدار زیادی آب بنوشید

در روزهای گرم سال، نوشیدن آب بیشتر ضروری است. دمنوش های گیاهی و سایر نوشیدنی ها نیز می توانند به کاهش دمای بدن و هیدراتاسیون کمک کنند.

غذاهای غنی از پتاسیم بخورید

پتاسیم عنصری است که برای حفظ تعادل آب و الکترولیت و همچنین تقویت عضلات و سیستم عصبی ضروری است. اگر در هوای گرم متوجه شدید که دست ها و پاهایتان متورم شده و انقباضات دردناک عضلانی را تجربه می کنید، ممکن است نشانه کمبود پتاسیم باشد. دریافت این ماده با مصرف گوجه فرنگی، سیب زمینی، هندوانه، زردآلو، چغندر، اسفناج و سیب زمینی امکان پذیر است.

مصرف غذاهای شور را به حداقل برسانید

خوردن غذاهای پر نمک، به ویژه در هوای گرم، می تواند منجر به احتباس آب، تورم و نفخ شود. بهتر است غذای خود را با نمک کمتر بخورید.

میوه ها را دست کم نگیرید

میوه های تابستانی سرشار از آنتی اکسیدان ها، ویتامین ها و فیبر غذایی هستند. میوه هایی مانند خیار، توت فرنگی، انگور، هندوانه، طالبی و هلو گزینه هایی هستند که به شما کمک می کنند بدن خود را خنک نگه دارید.

مصرف کافئین خود را مدیریت کنید

کافئین ادرار آور است و این خاصیت باعث از دست دادن مقدار زیادی آب، کم آبی و تشنگی می شود. نوشیدنی های حاوی کافئین نباید در مایعات مصرفی روزانه گنجانده شوند.

۲۳۳۲۳۳

منبع:خبرآنلاین

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا