سلامت خانواده

کدام غذاها در دوران بارداری مضر هستند؟

سارا محمدی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به رژیم غذایی مناسب برای مادران باردار، گفت: رژیم غذایی مناسب در دوران بارداری می تواند به سلامت مادر باردار و رشد جنین کمک زیادی کند و مادران باردار باید مواد مغذی و کافی داشته باشند. مواد معدنی در این دوره آنچه را که نیاز دارید دریافت کنید.

وی گفت: مصرف غلات، لبنیات، سبزیجات، میوه جات و پروتئین در رژیم غذایی بارداری است اهمیت ویژه است، افزود: مصرف حبوبات و نخود، مرغ، ماهی ماهی سالمونقزل بجز و شاه ماهی و انواع مغزها و دانه ها برای دریافت پروتئین و مصرف انواع میوه ها از جمله سیب زمینیهاموز، پرتقال، طالبی و زردآلو برای دریافت پتاسیم در دوران بارداری ضروری هستند.

این کارشناس تغذیه با اشاره به اینکه مصرف غلات آماده و پخته برای دریافت آهن و اسید فولیک در دوران بارداری مهم است، ادامه داد: مصرف لبنیات مانند ماست بدون چربی یا کم چرب و شیر سویا برای دریافت کلسیم، پتاسیم، ویتامین A و D در دوران بارداری ضروری است.

محمدی با اشاره به اینکه مصرف برخی مواد غذایی در دوران بارداری ممکن است بر سلامت مادر و جنین تاثیر منفی بگذارد، گفت: از جمله این غذاها می توان به جوانه های خام مانند جوانه یونجه، تربچه و ماش، نوشیدنی های کافئین دار، خام اشاره کرد. گوشت و مرغ پیدا می شود. یا تخم مرغ نیم پز و عسلی اشاره کرد.

وی با تاکید بر پرهیز از نوشیدن آب و مواد غذایی غیربهداشتی در دوران بارداری، افزود: مادران باردار نیز باید مراقب حساسیت غذایی خود باشند و در صورت حساسیت به غذایی از خوردن آن پرهیز کنند و به جای استفاده از نوشیدنی هایی مانند نوشابه و نوشابه های انرژی زا. از آب ساده و آب میوه های طبیعی استفاده کنید.

این کارشناس تغذیه با تاکید بر اینکه مادران باردار برای استفاده از مکمل های غذایی باید با پزشک متخصص خود مشورت کنند، خاطرنشان کرد: از مصرف غذاهای دریایی خام، نپخته و آلوده در رژیم غذایی مادران باردار خودداری شود و از جمله این غذاها صدف، سوشی و آبلون خام اشاره کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا