سلامت خانواده

صاحبان این گروه خونی کمتر به بیماری قلبی مبتلا می شوند

به گزارش خبرآنلاین، حقایق نشان می دهد که گروه خونی، حداقل هنگام ارزیابی خطر ابتلا به برخی بیماری ها، به ویژه بیماری های قلبی، ممکن است بیش از آن چیزی که فکر می کنیم مهم باشد. این تفاوت‌های نامرئی در خون ممکن است به برخی افراد در پیشگیری از بیماری‌های قلبی عروقی مزیت بدهد و ممکن است دیگران را مستعدتر کند.

سلامت نیوز در خبری نوشت: حروف A، B و O نشان دهنده اشکال مختلف ژن ABO است که سلول های خونی ما را به روشی متفاوت برنامه ریزی می کند تا گروه های خونی مختلف را تشکیل دهند. به عنوان مثال، اگر گروه خونی AB دارید، بدن شما برنامه ریزی شده است تا هر دو آنتی ژن A و B را روی گلبول های قرمز تولید کند. فردی با گروه خونی O هیچ آنتی ژنی تولید نمی کند.

خون بر اساس وجود پروتئین در گلبول های قرمز خون مثبت یا منفی نامیده می شود. اگر خون شما حاوی پروتئین باشد، Rh مثبت هستید. افراد دارای گروه خونی O اهداکنندگان جهانی محسوب می شوند زیرا خون آنها حاوی آنتی ژن یا پروتئین نیست، به این معنی که بدن هر کسی می تواند آن را در مواقع اضطراری بپذیرد.

محققان دقیقاً نمی دانند که چرا گروه های خونی مختلف وجود دارد. اما عواملی مانند عوامل ارثی و عفونت های اجدادی گذشته که باعث جهش های محافظتی در خون شده اند ممکن است در این تنوع نقش داشته باشند. در حالی که خون ما نمی‌تواند با تهدیدات بیولوژیکی یا ویروسی مختلفی که در زمان واقعی اتفاق می‌افتند همگام باشد، ممکن است منعکس کننده آنچه در گذشته رخ داده باشد.

تقریباً مانند این است که بدن در اطراف محیط خود تکامل یافته است تا از آن به بهترین شکل ممکن محافظت کند. با توجه به انجمن قلب آمریکا (AHA)، احتمال حمله قلبی یا نارسایی قلبی در افراد دارای گروه خونی A، B یا AB بیشتر از افراد دارای گروه خونی O است.

نوع A یا B در مجموع 8 درصد بیشتر خطر حمله قلبی و 10 درصد افزایش خطر نارسایی قلبی دارند. تفاوت در لخته شدن خون بسیار بیشتر است. دلیل این افزایش خطر ممکن است مربوط به التهابی باشد که در بدن افراد دارای گروه خونی A، B یا AB رخ می دهد. پروتئین های نوع A و B موجود در خون ممکن است باعث “انسداد” یا “ضخیم شدن” بیشتر رگ ها و شریان ها شوند که منجر به افزایش خطر لخته شدن خون و بیماری قلبی می شود.

۲۳۳۲۱۷

منبع:خبرآنلاین

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا