سلامت خانواده

گیاهخواری سن زیستی را جوان نگه می دارد – خبرگزاری مهر اخبار ایران و جهان

سلامت جو به نقل از مدیسین نت، نتایج نشان می دهد دوقلوهایی که به مدت هشت هفته رژیم گیاهخواری داشتند، از نظر بیولوژیکی کندتر از خواهر و برادرهای دوقلوی خود که رژیم غذایی همه چیزخواری شامل گوشت، تخم مرغ و لبنیات داشتند، پیر می شوند.

تیم تحقیقاتی به سرپرستی وارون دواراکا گفت: کاهش تخمین سن بیولوژیکی – معروف به ساعت پیری اپی ژنتیک – در شرکت‌کنندگانی که رژیم گیاه‌خواری داشتند، مشاهده شد، اما در میان افرادی که رژیم غذایی همه‌چیزخوار داشتند، مشاهده نشد.

برای این مطالعه، محققان 21 جفت از دوقلوهای همسان بالغ را انتخاب کردند.

یکی از دوقلوها به عنوان گیاهخوار و دیگری به عنوان همه چیزخوار تعیین شد. در چهار هفته اول مطالعه، آنها از غذاهای آماده استفاده کردند، در حالی که برای چهار هفته دوم غذاهایی را که خودشان بر اساس درس های تغذیه آماده کرده بودند، خوردند.

در پایان مطالعه، محققان دریافتند که دوقلوهای گیاهخوار در سطح سلولی کمتر از دوقلوهای همه چیزخوار پیر شده بودند.

آنها همچنین کاهش در قلب، هورمون، کبد و سیستم های التهابی و متابولیک شرکت کنندگانی که گیاهخوار بودند مشاهده کردند.

به گفته محققان، دوقلوهای گیاهخوار نیز به طور متوسط ​​1.80 کیلوگرم بیشتر از دوقلوهای همه چیزخوار در طول این مطالعه از دست دادند. این میزان کاهش وزن تا حد زیادی به دلیل تفاوت در محتوای کالری وعده های غذایی تهیه شده در چهار هفته اول مطالعه بود.

محققان به این نتیجه رسیدند که تحقیقات بیشتری برای درک رابطه بین رژیم غذایی و افزایش سن و همچنین اثرات طولانی مدت رژیم گیاهخواری بر سلامتی مورد نیاز است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا