سلامت خانواده

این هفت عادت بد باعث کمردرد می شود

به گزارش خبرآنلاین، لازم به ذکر است که عادات روزانه می تواند منجر به دردهای مزمن در عضلات پشت و ستون فقرات شود.

اطلاعات آنلاین در خبری نوشت: مشکلات کمر و گردن در بسیاری از کشورهای جهان یک بحران بزرگ بهداشتی ایجاد کرده است. به عنوان مثال، کمردرد علت اصلی ناتوانی در بریتانیا است که 11 درصد از جمعیت را تحت تاثیر قرار می دهد. به گفته لی کارترایت، فیزیوتراپیست در موسسه Mobility، عادات بد بزرگترین علت کمردرد هستند.

او می گوید: «کمر درد می تواند به طور ناگهانی ایجاد شود یا یک مشکل طولانی مدت باشد که سال ها طول بکشد. وی افزود: دلایل کمردرد می تواند بسیار متفاوت باشد. لازم به ذکر است که این عادات روزانه می تواند منجر به درد مزمن در عضلات پشت و ستون فقرات شود.

هیدراتاسیون ضعیف

کم‌آبی می‌تواند بر ستون فقرات تأثیر بگذارد، مایعات را به سمت مغز هدایت کند، مفاصل، دیسک‌ها و سایر بافت‌های همبند را ضعیف کند و آنها را کمتر قادر به ایجاد بالشتک و حمایت کند.

خوابیدن روی شکم

هنگامی که به پهلو می خوابید، قرار دادن بالش بین زانوها می تواند به تراز نگه داشتن ستون فقرات شما کمک کند. برای افرادی که به پشت می‌خوابند، یک بالش زیر زانو می‌تواند نتایج مشابهی داشته باشد.

نخوردن پروتئین کافی

کمبود پروتئین می تواند توانایی بدن شما برای حفظ و ترمیم بافت عضلانی را مختل کند. این می تواند عضلات پشت شما را در برابر فشار و خستگی آسیب پذیرتر کند که می تواند منجر به درد شود.

مصرف زیاد شکر

Cartwright می گوید: «مصرف زیاد میان وعده های شیرین می تواند منجر به مشکلات کمردرد شود. قند بیش از حد می تواند باعث التهاب مزمن شود، به ویژه در مناطقی که گردش خون ضعیفی دارند.

بیش از حد غیر فعال بودن

عدم تحرک طولانی مدت می تواند عضلات پشت شما را ضعیف کند، تناسب اندام کلی شما را کاهش دهد و سفتی، درد و ناراحتی در کمر را افزایش دهد. ورزش منظم عضلات و ساختار اطراف ستون فقرات شما را تقویت می کند، که دفعات و طول مدت کمردرد را کاهش می دهد.

روی میز خم شوید

خم شدن به جلو و خیره شدن به کامپیوتر در حین کار می تواند فشار قابل توجهی به کمر وارد کند و باعث کشیدگی بیش از حد عضلات و رباط ها شود. این می تواند به آسیب عضلانی اطراف ستون فقرات منجر شود و منجر به التهاب و اسپاسم عضلانی شود.

استرس بیش از حد

کارترایت می گوید: وقتی ذهن استرس را تجربه می کند، سیگنال هایی را به بدن ارسال می کند که نشان دهنده خطر است، که به نوبه خود باعث سفت شدن ماهیچه های اطراف مهره ها می شود.

233217

منبع:خبرآنلاین

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا