اخبار سلامت

زائران اربعین پیاده روی را در ساعات شب انجام دهند

به گزارش خبرنگار اجتماعی سلامت جو ، حسن نوری ساری در نشست خبری با اصحاب رسانه با بیان اینکه تب دنگی در ایران و کشورهای همسایه گزارش شده است، گفت: ایران وجود دارد، عمدتاً روزانه است و بیشتر لقمه ها در طول روز به خصوص صبح زود و هنگام غروب آفتاب انجام می شود.

وی افزود: اگر زائران اربعین نکات ساده و پیشگیرانه ای را رعایت کنند به این بیماری مبتلا نمی شوند. زائران اربعین بهتر است شب پیاده روی کنند و در روز باید دست و پای خود را که محل گزش پشه آدس است بپوشانند. همچنین تب دنگی میزان مرگ و میر بالایی ندارد و حدود 98 درصد بیماران بدون اقدامات خاصی بهبود می یابند.

وی ادامه داد: اگر در سفر اربعین دچار تب، لرز، ضعف و بی حالی شدیم، به احتمال زیاد به این سه بیماری مبتلا شده ایم. یکی تب دنگی، دومی سرخک و سومی کرونا. در حال حاضر سویه غالب کرونا کشنده نیست و درمان آن عمدتاً سرپایی است.

معاون سازمان اورژانس کشور از شیوع سرخک در عراق خبر داد و گفت: شیوع سرخک در عراق به معنای ابتلای تعداد زیادی از مردم به این بیماری نیست، اما در مورد برخی از بیماری ها محدود است. تعداد افراد مبتلا باید جدی گرفته شود.»

نوری تصریح کرد: سرخک یک بیماری تنفسی و مسری مانند کرونا است و احتمال انتقال بیماری نسبتا زیاد است. این بیماری یک دوره کمون دارد که فرد هیچ علامتی ندارد و 4 روز بعد ممکن است علائم و ضایعات پوستی داشته باشد که از بالای سر و صورت شروع شده و به سایر نقاط بدن سرایت می کند.

معاون آموزشی سازمان اورژانس کشور تاکید کرد: توصیه نمی کنیم افراد پرخطر و برخی اقشار خاص به هیچ وجه به زیارتگاه مشرف نشوند، بلکه توصیه می کنیم در زمان مناسب تری این سفر معنوی را انجام دهند. این گروه ها شامل افراد دارای نقص سیستم ایمنی، مادران باردار، نوزادان و همچنین افراد مسن مبتلا به بیماری های زمینه ای مانند دیابت و فشار خون بالا می باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا