سلامت خانواده

سه بیماری که سلامت زائران اربعین را تهدید می کند – خبرگزاری مهر اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری مهر، حسن نوری ساری در نشست خبری با اصحاب رسانه با بیان اینکه تب دانگ در ایران و کشورهای همسایه گزارش شده است، وی افزود: تب دانگ از فردی به فرد دیگر منتقل نمی شود و یکی از گونه های پشه است ایدز که در ایران وجود دارد، عمدتاً روزانه است و بیشتر لقمه ها در ساعات روز مخصوصاً صبح زود و غروب آفتاب انجام می شود.

وی گفت: اگر زائران اربعین اقدامات ساده و پیشگیرانه ای را رعایت کنند به این بیماری مبتلا نمی شوند. زائران اربعین بهتر است شب پیاده روی کنند و در روز حتما دست و پای خود را از نیش پشه حفظ کنند. ایدز آن را خوب بپوشانید. همچنین تب دانگ مرگ و میر بالا نیست و حدود 98 درصد بیماران بدون اقدامات خاصی بهبود می یابند.

نوری ادامه داد: اگر در سفر اربعین دچار تب، لرز، ضعف و بی حالی شویم، به احتمال زیاد به این سه بیماری مبتلا شده ایم. یک تب دانگدوم سرخک و سوم کرونا. نژاد کرونای غالب اکنون، مرگ و و درمان آن عمدتاً سرپایی است.

معاون آموزشی سازمان اورژانس کشور از شیوع سرخک در عراق خبر داد و گفت: شیوع سرخک در عراق به معنای ابتلای تعداد زیادی از مردم به این بیماری نیست، اما در مورد برخی بیماری ها، تعداد محدود افراد مبتلا باید جدی گرفته شود.”

نوری تصریح کرد: سرخک یک بیماری تنفسی و واگیردار مانند کرونا است و احتمال انتقال بیماری نسبتا زیاد است. این بیماری یک دوره است کمون یا یک دوره نهفته وجود دارد که فرد هیچ علامتی ندارد و 4 روز بعد ممکن است علائم و ضایعات پوستی داشته باشد که از بالای سر و صورت شروع شده و به سایر نقاط بدن سرایت می کند.

معاون آموزشی سازمان اورژانس کشور تاکید کرد: توصیه نمی کنیم افراد پرخطر و برخی اقشار خاص به هیچ وجه به زیارتگاه مشرف نشوند، بلکه توصیه می کنیم در زمان مناسب تری این سفر معنوی را انجام دهند. این گروه ها شامل افراد دارای نقص سیستم ایمنی، مادران باردار، نوزادان و همچنین افراد مسن مبتلا به بیماری های زمینه ای مانند دیابت و فشار خون بالا می باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا