سلامت خانواده

ثبت روز اضطرار در تقویم رسمی کشور – خبرگزاری مهر اخبار ایران و جهان

سلامت جو، جعفر سازگاروی در نشست خبری با اصحاب رسانه ضمن قدردانی از همکاری اصحاب رسانه با سازمان اورژانس کشور در انعکاس خدمات این سازمان و ترویج فرهنگ سلامت، یادآور شد: استقبال مردم و زائران برای پیاده روی اربعین بوده است. در سال های اخیر افزایش یافته و در سال گذشته 4 میلیون و 300 هزار نفر از مرزهای کشور خارج شده اند و در مجموع 9 میلیون تردد بین ایران و عراق در بازه زمانی 20 تا 22 روزه به ثبت رسیده است.

وی با بیان برخی خطرات و نگرانی ها در خصوص سلامت زائران اربعین حسینی گفت: بزرگترین چالش پیش روی زائران گرما و گرمازدگی است چرا که پیش بینی می شود دمای هوا در مناطق مرزی به 50 تا 60 درجه سانتی گراد برسد. همچنین برای برخی از بیماری های مسری و عفونی مانند کرونا و تب باید نکات پیشگیرانه وجود داشته باشد دانگ به دلیل تب مورد توجه زائران قرار گیرد دانگ در برخی از کشورهای همسایه رایج است.

رئیس سازمان اورژانس کشور ادامه داد: در مرزها ریمدان و می رفت ویژگی ها و آزمایشات سریع برای تب دانگ به منظور جلوگیری از تردد زائران اتباع خارجی که دارای علائم این بیماری هستند و عدم توقف اتباع خارجی در شهرهای مقدس کرمان، قم و مشهد و تردد مستقیم از مرز، ترتیب داده شده است. چزابا سفر به عراق

سازگار وی با بیان اینکه با توجه به همزمانی ایام اربعین و فصل گرما، پیش بینی های بهداشتی و درمانی لازم در مرزهای کشور انجام شده است، افزود: 100 تا 150 تخت موقت در مرز مهران، 70 تا 100 تخت در مرزهای کشور. مرز خسروی و 100 در مرز چزابا همچنین 50 تخت ایجاد می شود و این تسهیلات نیز در مرزهای شرقی کشور پیش بینی شده است.

به آماده اشاره کرد خوب کامل 8 دانشگاه علوم پزشکی استان های مرزی کشور در ایام اربعین حسینی گفت: 161 بیمارستان در این دانشگاه ها، 573 مرکز اورژانس، تیم های بهداشتی فعال و آماده. خوب هستند. همچنین 271 آمبولانس، 44 اتوبوس آمبولانس، 14 آمبولانس موتورلنس14 فروند بالگرد، 2 فروند هواپیما، 5 واحد تعمیرگاه سیار، 4 واحد سیستم ارتباطی، 4 واحد آزمایشگاهی سیار و 10 بیمارستان صحرایی موقت در نقاط مرزی مستقر می شوند.

رئیس سازمان اورژانس کشور تاکید کرد: توصیه ما به گروه های پرخطر مانند کودکان زیر 6 سال، مادران باردار، مبتلایان به بیماری های زمینه ای و نیازمند داروهای تخصصی، بیماران دارای نقص سیستم ایمنی و سالمندان این است که حتی ممکن است بازدید خود را به زمان دیگری موکول کنید.

سازگار وی به زائران توصیه کرد: علاوه بر رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی در هنگام رانندگی، پیاده روی در شب و استراحت در روز داشته باشند و همچنین به نکات پیشگیرانه در خصوص بیماری های واگیردار توجه ویژه داشته باشند. آه تو دارند.

وی یادآور شد: در سال های گذشته خدمات بهداشتی، درمانی و فوریت های پزشکی در چادر و سایبان به زائران اربعین ارائه می شد، اما طی سه سال گذشته با ایجاد مراکز ثابت بهداشتی و درمانی در نقاط مرزی با کشور عراق خدمات رسانی می شود. در این مراکز و زیرساخت های ثابت برای ارائه خدمات به زائران اربعین 50 درصد افزایش یافته است.

سازگار وی بیان کرد: خوشبختانه امروز مجوز راه اندازی مرکز تحقیقات سازمان اورژانس کشور از سوی شورای گسترش دانشگاه های علوم پزشکی صادر شد که در آینده شاهد تقویت علمی پژوهشی و علاقه مندی خواهیم بود. گرفتن ما یکی از الگوهای جهانی هستیم و علم و تحقیقات به سازمان ماموریت ها و اورژانس کشور اضافه شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا