سلامت خانواده

4 راه ساده برای کاهش قند خون

به گزارش خبرآنلاین، بررسی ها حاکی از آن است که یک سری اقدامات طبیعی و ساده در زندگی روزمره می تواند به کاهش سطح قند خون بیماران دیابتی همراه با مصرف دارو و رعایت توصیه های متخصصان کمک کند.

به گزارش ایسنا، بدن معمولا با تولید انسولین، سطح قند خون را مدیریت می کند و به سلول ها اجازه می دهد از قند موجود در گردش خون استفاده کنند. با این حال، عوامل متعددی می تواند مدیریت قند خون را مختل کند و منجر به هایپرگلیسمی (قند خون بالا) شود. مدیریت قند خون به ویژه برای افراد مبتلا به دیابت مهم است. زیرا این بیماری ممکن است منجر به عوارض تهدید کننده زندگی شود.

چهار راه ساده برای کاهش قند خون به طور طبیعی عبارتند از:

۱) در طول روز ورزش و ورزش کنید.

اگر در مدیریت قند خون خود مشکل دارید، قند خون خود را به طور منظم قبل و بعد از ورزش چک کنید. این به شما کمک می‌کند یاد بگیرید که بدنتان چگونه به فعالیت‌های مختلف واکنش نشان می‌دهد و از افزایش یا کاهش بیش از حد قند خونتان جلوگیری می‌کند.

حتی اگر در اختصاص زمان بیشتری به ورزش در طول هفته مشکل دارید، می توانید از جلسات کوتاه تری بهره مند شوید. به عنوان مثال، سعی کنید تمرینات ورزشی 10 دقیقه ای را سه بار در روز به مدت پنج روز انجام دهید، با هدف 150 دقیقه در هفته. به عبارت دیگر، برای جلوگیری از آسیب های طولانی مدت نشستن، هر 30 دقیقه یکبار چند دقیقه از نشستن استراحت کنید. برخی از تمرینات توصیه شده شامل پیاده روی سبک یا تمرینات مقاومتی ساده مانند اسکات یا بالا بردن پا هستند.

2) آب بنوشید.

یک بررسی در سال 2021 از مطالعات مشاهده‌ای نشان داد افرادی که آب بیشتری می‌نوشیدند کمتر در معرض خطر ابتلا به سطوح بالای قند خون بودند. در واقع، نوشیدن منظم آب ممکن است خون را تمیز کند، سطح قند خون را کاهش دهد و خطر ابتلا به دیابت را کاهش دهد، زیرا به کلیه های شما کمک می کند تا قند اضافی را از طریق ادرار دفع کنند. به خاطر داشته باشید که آب و سایر نوشیدنی های بدون کالری برای هیدراتاسیون بهترین هستند. از نوشیدنی های شیرین شده با شکر خودداری کنید؛ زیرا علاوه بر افزایش وزن ناخواسته، خطر ابتلا به دیابت را افزایش می دهند.

3) غذا خوردن خود را مدیریت کنید.

آهسته غذا خوردن، اندازه‌گیری و وزن کردن غذا، استفاده از بشقاب‌های کوچک‌تر، پرهیز از رستوران‌ها یا رستوران‌هایی که غذای زیادی سرو می‌کنند، خواندن و بررسی برچسب‌های غذا، و نگه‌داشتن یک دفترچه غذایی برای مدیریت بخش‌های غذا. موثر خواهد بود.

۴) غذاهای غنی از کروم و منیزیم بخورید.

سطح بالای قند خون و دیابت با کمبود ریزمغذی ها از جمله کروم و منیزیم مرتبط است. کروم در متابولیسم کربوهیدرات و چربی نقش دارد. منیزیم همچنین در تنظیم سطح قند خون مفید است. رژیم های غذایی غنی از منیزیم با کاهش قابل توجه خطر ابتلا به دیابت مرتبط هستند. با این حال، مکانیسم های پشت این پیشنهاد به طور کامل شناخته نشده است و تحقیقات بیشتری مورد نیاز است.

به گفته دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت، غذاهای غنی از کروم شامل گوشت گاو، مرغ و بوقلمون، غلات کامل مانند جو، میوه ها و سبزیجات مانند لوبیا سبز و سیب و بادام است.

غذاهای غنی از منیزیم عبارتند از سبزیجات با برگ تیره، کدو تنبل و تخمه کدو تنبل، غلات کامل، شکلات تلخ، موز، آووکادو و لوبیا.

۲۳۳۲۳۶

منبع:خبرآنلاین

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا