سلامت خانواده

انجام فعالیت های روزانه برای محافظت در برابر سکته کافی نیست – خبرگزاری مهر اخبار ایران و جهان

سلامت جو به نقل از سکته مغزی، نتایج نشان می دهد که افراد برای کاهش خطر سکته مغزی باید تحرک بیشتری داشته باشند، چه با ورزش در اوقات فراغت و چه با دوچرخه سواری یا پیاده روی تا محل کار.

دکتر “آدم ویکتوریسونمحقق ارشد دانشگاه گوتنبرگ سوئد گفت: “فعالیت بدنی در اوقات فراغت با توجه به اینکه بسیاری از مشاغل و فعالیت های خانگی کمتر فعال شده اند، مهم است.”

برای این مطالعه، محققان داده های سلامت بیش از 3600 نفر در سوئد را که برای نزدیک به دو دهه پیگیری شده بودند، تجزیه و تحلیل کردند.

به طور کلی، محققان دریافتند که سطوح بالای فعالیت بدنی در اوقات فراغت با ۶۶ درصد کاهش خطر مرگ ناشی از سکته مغزی یا سکته ناتوان کننده مرتبط است.

محققان دریافتند افرادی که به طور منظم ورزش های با شدت متوسط ​​انجام می دهند، 46 درصد کمتر در معرض خطر سکته مغزی قرار دارند. به عنوان مثال می توان به پیاده روی سریع، ایروبیک در آب، دوچرخه سواری آهسته یا تنیس اشاره کرد هیچکس اشاره شده.

ورزش منظم با شدت بالا این خطر را حتی بیشتر کاهش داد و آن را تا 53 درصد کاهش داد. به عنوان مثال می توان به دویدن، شنا کردن، طناب زدن یا دوچرخه سواری سریع اشاره کرد.

علاوه بر این، محققان دریافتند افرادی که با دوچرخه یا پیاده روی به محل کار خود می‌روند، 31 درصد کمتر در معرض خطر سکته هستند.

با این حال، فعالیت بدنی در خانه یا زمان صرف شده در محل کار با کاهش سکته مغزی مرتبط نبود.

ویکتوریسون او گفت: «به نظر می رسد که چگونه و چه زمانی به فعالیت بدنی می پردازیم، نقش مهمی در تعیین فواید سلامتی آن ایفا می کند.

ویکتوریسون او گفت: «مشاغل فیزیکی اغلب با استرس، آلودگی هوا و به طور کلی شرایط اجتماعی-اقتصادی بدتر همراه است، می تواند اثرات مثبت فعالیت بدنی را خنثی کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا