سلامت خانواده

رابطه آتش سوزی جنگل ها با خطر افزایش زوال عقل – خبرگزاری مهر اخبار ایران و جهان

سلامت جو به نقل از دارو محققان گزارش می دهند که دود آتش سوزی حتی بیشتر از سایر انواع آلودگی هوا خطر زوال عقل را افزایش می دهد.

محققان دریافتند که خطر زوال عقل با دود آتش سوزی، حتی با قرار گرفتن در معرض کم، بسیار قوی تر از سایر منابع آلودگی هوا است.

“رنگ سکستونمدیر ارشد علم و برنامه های اطلاع رسانی انجمن آلزایمر گفت: “با افزایش شیوع جهانی آتش سوزی ها، قرار گرفتن در معرض این نوع آلودگی هوا تهدیدی فزاینده برای سلامت مغز است.” این یافته‌ها بر اهمیت اتخاذ سیاست‌هایی برای پیشگیری از آتش‌سوزی و بررسی راه‌های بهتر برای مقابله با آن تأکید می‌کند.»

محققان دریافتند که به ازای هر 1 میکروگرم در متر مکعب افزایش سطح آلودگی ذرات ناشی از دود آتش سوزی، احتمال تشخیص زوال عقل تا 21 درصد افزایش می یابد.

در مقایسه، در سایر اشکال آلودگی هوا، به ازای هر 3 میکروگرم در متر مکعب افزایش ذرات معلق، خطر زوال عقل 3 درصد افزایش می یابد.

آتش سوزی ها، وسایل نقلیه موتوری و کارخانه ها همگی نوعی آلودگی هوا به نام ذرات معلق را منتشر می کنند. این ذرات جامد و مایع 30 برابر کوچکتر از عرض یک موی متوسط ​​انسان هستند.

برای این مطالعه، محققان سوابق سلامتی بیش از 1.2 میلیون نفر را که در جنوب کالیفرنیا زندگی می کردند، تجزیه و تحلیل کردند. همه شرکت‌کنندگان بین سال‌های 2009 تا 2019 60 سال یا بیشتر سن داشتند و در شروع مطالعه هیچ‌یک از آنها به زوال عقل تشخیص داده نشده بود.

محققان این بیماران را با سوابق کیفیت هوا که توسط آژانس حفاظت از محیط زیست ایالات متحده جمع آوری شده بود، مطابقت دادند آوردن مقایسه کرده بودند.

پژوهشگر ارشدهالی رازمتخصص مغز و اعصاب در بیمارستان دانشگاه پنسیلوانیا گفت: آلودگی ذرات تولید شده توسط آتش سوزی های جنگلی در دماهای بالاتر تولید می شود، حاوی غلظت های بالاتری از مواد شیمیایی سمی است و به طور متوسط ​​کوچکتر از ذرات تولید شده توسط منابع دیگر است.

به گفته محققان، افرادی که در منطقه دود هستند باید کیفیت هوای منطقه خود را کنترل کنند. در صورت افزایش آلودگی ذرات معلق باید در داخل خانه با پنجره های بسته بمانند، در خانه دستگاه تصفیه هوا داشته باشند و هنگام بیرون رفتن از ماسک N95 استفاده کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا