سلامت خانواده

اگر دچار گرمازدگی شدیم چه کنیم؟

مهدی نوری: این روزها که از گرمای شدید رنج می بریم، یکی از مهم ترین اقدامات، آگاهی از تدابیر مقابله با گرمازدگی است. اگر پس از گرمازدگی اقدامات لازم صورت نگیرد، می تواند اثرات مضری بر جای بگذارد. یکی از عواقب گرمای شدید کاهش آب در بدن است که باید به آن توجه کنیم و از علائم کم آبی آگاه باشیم.

دکتر مایکل بونیفیس، فارغ التحصیل از دانشگاه فلوریدا، توضیح می دهد: “نکته مهمی که باید به خاطر بسپارید این است که اگر در معرض گرما و رطوبت هستید و احساس بی حوصلگی می کنید، اولین قدم این است که خود را از آن محیط دور کنید. خنک شوید، بنوشید. مقدار زیادی آب، علائم خود را دوباره ارزیابی کنید و ببینید چه احساسی دارید.

مانند هر اورژانسی، چه مربوط به گرما باشد و چه نباشد، اگر شروع به تجربه درد قفسه سینه، تنگی نفس، خستگی و خواب آلودگی، گیجی، علائم شبیه سکته مغزی از جمله ضعف، بی حسی، یا مشکل در صحبت کردن یا بلع کردید، باید به دنبال مراقبت های پزشکی باشید. بلافاصله. مستقیما. اورژانسی باش.”

او توصیه می کند: باید به بدن خود توجه کنید; علائم عمومی مانند تشنگی، خشکی دهان، تکرر و رنگ ادرار. اینها نشانه هایی هستند که باید از آنها آگاه باشید و بر اساس آن عمل کنید. به خصوص اگر فعالیت های بیشتری در فضای باز انجام دهید.

منبع:خبرآنلاین

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا