سلامت خانواده

خانم ها در مصرف این نوشیدنی احتیاط کنند

الهه جعفرزاده: سرطان سینه شایع ترین سرطان در بین زنان است و مصرف الکل یکی از عوامل خطر اصلی آن است. تحقیقات نشان می دهد که هیچ مقدار “ایمن” الکل برای نوشیدن وجود ندارد و حتی مقادیر کمی الکل با افزایش خطر ابتلا به سرطان سینه در زنان مرتبط است.

مطالعات اخیر نشان می دهد که خطر ابتلا به سرطان سینه در زنانی که حداقل سه بار در هفته نوشیدنی های الکلی مصرف می کنند، 15 درصد بیشتر از سایر افراد است. به طوری که در اروپا موارد سرطان سینه 66 درصد از کل آمار سرطان های مرتبط با الکل را در بین زنان شامل می شود.

مصرف الکل چه تاثیری بر بدن دارد؟

وقتی الکل می نوشیم، بدن اتانول را به ماده ای به نام استالدئید تجزیه می کند که می تواند به DNA ما آسیب برساند. این ممکن است منجر به جهش سلولی شود و در برخی موارد فرد را به سرطان تبدیل کند.

الکل همچنین می تواند در توانایی بدن برای تجزیه استروژن اختلال ایجاد کند. اگرچه استروژن به طور طبیعی در بدن تولید می شود، مصرف الکل می تواند سطح استروژن در گردش را افزایش دهد و توانایی بدن برای متابولیسم آن را کاهش دهد.

طبق تحقیقات، تقریباً 70 تا 80 درصد سرطان‌های سینه به استروژن حساس هستند، به این معنی که سلول‌های تومور با رشد و تکثیر به این هورمون پاسخ می‌دهند.

خانم ها در مصرف این نوشیدنی احتیاط کنند

به حداقل رساندن مصرف الکل ممکن است خطر را تا حدودی کاهش دهد

طبق گزارش آژانس بین المللی تحقیقات سرطان (IARC)، الکل به عنوان یکی از اصلی ترین مواد سرطان زا طبقه بندی می شود و به طور علّی با 7 نوع سرطان مرتبط است. علاوه بر سرطان سینه در زنان، مصرف مداوم الکل خطر ابتلا به سرطان های دهان، گلو، مری، کبد، حنجره، روده بزرگ و راست روده را افزایش می دهد.

مقدار مشخص و تعریف شده ای برای مصرف الکل وجود ندارد و خطر ابتلا به سرطان سینه با مصرف هر واحد الکل در روز افزایش می یابد. به عبارت ساده الکل سمی مهلک برای بدن است و به هر عضوی آسیب می رساند.

پس از تشخیص سرطان سینه، بیماران اغلب سعی می کنند تغییراتی در سبک زندگی ایجاد کنند که به آنها کمک می کند عمر طولانی تری داشته باشند. یکی از این تغییرات موثر کاهش یا حذف مصرف الکل از رژیم غذایی است که فرد را از ابتلا به سرطان های دیگر و یا تشدید آنها مصون می دارد.

بیشتر بخوانید:

7 عادتی که خطر ابتلا به سرطان را کاهش می دهد

کمبود این ویتامین خطر ابتلا به سرطان سینه را افزایش می دهد

6 سوال مهمی که در صورت ابتلا به سرطان سینه باید از پزشک خود بپرسید

4 عادت غذایی ساده برای پیشگیری از سرطان سینه

منابع: who, euronews

۴۷۲۳۲

منبع:خبرآنلاین

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا