سلامت خانواده

ادویه هایی که برای دستگاه گوارش معجزه می کنند

همه ما می‌دانیم که گیاهان و ادویه‌ها طعم غذا را بهتر می‌کنند، اما ممکن است ندانید که قاشق چای‌خوری حاوی ادویه‌ای که برای افزودن به غذایتان انتخاب می‌کنید، منبع غنی دارویی است که می‌توانید از آن برای تسکین درد معده یا بهبود هضم استفاده کنید. در این مطلب چند ادویه برای هضم بهتر و تقویت هضم را به شما معرفی می کنیم.

1. زنجبیل
به احتمال زیاد از نوشیدنی زنجبیل یا چای زنجبیل برای ناراحتی معده استفاده کرده اید و می دانید چقدر موثر است. این گیاه باستانی قرن ها به عنوان یک پادزهر طبیعی برای مشکلات سیستم گوارشی مورد استفاده قرار گرفته است. زنجبیل ضد استفراغ است و به درمان حالت تهوع و استفراغ حتی در دوران بارداری و شیمی درمانی کمک می کند.

زنجبیل همچنین تحرک معده را افزایش می دهد و می تواند سرعت تخلیه معده را افزایش دهد و در نتیجه علائم دیگری مانند سوء هاضمه و نفخ دردناک شکم را تسکین دهد.

2. زردچوبه
زردچوبه که به دلیل خواص ضد التهابی خود شناخته شده است، می تواند به مشکلات گوارشی نیز کمک کند. شواهد نشان می دهد که زردچوبه می تواند به عنوان یک درمان کمکی برای بیماری های روده ای مانند بیماری التهابی روده (IBD) و سندرم روده تحریک پذیر (IBS) مفید باشد.

تحقیقات جدیدی در حال انجام است که نشان می‌دهد کورکومین، جزء اصلی زردچوبه، می‌تواند به بهبود دیس‌بیوز میکروبیوم روده، که عدم تعادل باکتری‌های روده است، کمک کند.

3. زیره سبز
این ادویه علاوه بر طعم فوق العاده ای که دارد تاثیر مستقیمی در بهبود علائم IBS دارد. زیره می تواند به طور قابل توجهی درد شکم و نفخ را کاهش دهد و قوام مدفوع و دفعات مدفوع را در افراد مبتلا به IBS بهبود بخشد.

4. رازیانه
جویدن دانه های رازیانه بعد از شام از دیرباز به عنوان یک درمان و جادوی گوارشی مورد استفاده قرار می گرفته است. زیرا این گیاه قادر به تنظیم حرکت ماهیچه های صاف روده و کاهش نفخ است. گفته می شود علاوه بر اینها، فلاونوئیدهای آنتی اکسیدانی فراوان و ترکیبات فنلی موجود در رازیانه دارای فواید ضدالتهابی است که در بهبود وضعیت گوارش موثر خواهد بود.

5. نعناع
یکی از معروف ترین گیاهان و ادویه های مفید برای دستگاه گوارش نعنا است. نعناع می تواند به درمان نفخ و بهبود هضم کمک کند، به همین دلیل است که روغن نعناع یک درمان رایج برای افراد مبتلا به مشکلات گوارشی، به ویژه IBS است. نعناع فلفلی با کمک به شل شدن عضلات صاف، کاهش حساسیت احشایی، که می تواند به درد کمک کند، و به عنوان یک عامل ضد میکروبی و ضد قارچ عمل می کند.

6. گشنیز
پودر گشنیز معطر که این روزها خانم های خانه دار در غذاهای خود از آن استفاده می کنند و به ادویه محبوبی تبدیل شده است، نه تنها طعم غذا را به بهترین شکل تغییر می دهد، بلکه به بیماری های گوارشی نیز کمک می کند. مطالعه ای بر روی افراد مبتلا به IBS نشان داد که یک مکمل گیاهی حاوی گشنیز شدت و دفعات درد شکمی، ناراحتی و نفخ را کاهش می دهد.

۲۳۳۲۳۳

منبع:خبرآنلاین

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا