سلامت خانواده

چرا استفاده از تلفن همراه در کودکان ممنوع است؟

به گزارش خبرآنلاینیک مطالعه گسترده نشان می دهد که استفاده بیش از حد از تلفن همراه و رایانه در کودکان (به ویژه در سنین رشد) می تواند عملکرد مغز را در بدو ورود به دوره نوجوانی تغییر دهد و خطر ابتلا به اختلالات خلقی را افزایش دهد.

بر اساس این تحقیقات، کودکان 9 و 10 ساله ای که زمان بیشتری را با استفاده از گوشی های هوشمند، تبلت، بازی های رایانه ای و تماشای تلویزیون می گذرانند، در سنین 11 و 12 سالگی میزان افسردگی و اضطراب بیشتری دارند. اختلالات در تغییرات ساختاری واقعی که در مغز کودکان در طول رشد رخ می دهد.

هنگامی که محققان داده های کودکان 9 و 10 ساله را در مراحل اولیه بررسی کردند، به ارتباط بین استفاده زیاد از تلفن همراه و تبلت و اختلالات خلقی و همچنین رفتارهای بیرونی مانند پرخاشگری و بی انضباطی پی بردند. سپس کودکان برای مدت طولانی‌تری با معیار افزایش سن پیگیری شدند تا ببینند آیا مشکلات روانی ادامه دارد و آیا با تغییرات مغزی بیشتر مرتبط است یا خیر. در سنین 11 و 12 سالگی، کودکان دچار افسردگی و اضطراب ناشی از استفاده زیاد از این وسایل شده بودند و مغز آنها به گونه ای تغییر کرده بود که برخی از این اختلالات خلقی به وضوح قابل مشاهده بود.

منبع: upi

۴۷۲۳۲

منبع:خبرآنلاین

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا