اخبار سلامت

پذیرش 400 دانشجوی زن در رشته فوریت های پزشکی اورژانس

به گزارش گروه اجتماعی سلامت جو ، جعفر میادفر در یک برنامه تلویزیونی گفت: هوشمندسازی اورژانس کمک زیادی به کاهش خطاهای انسانی و اتخاذ بهترین تصمیم در مواقع بحران کرده است. همچنین دستور ادغام مراکز اعزام 115 صادر شد که با آزادسازی تعدادی نیروی انسانی، پایگاه های اورژانس بیشتری راه اندازی و ظرفیت عملیاتی اورژانس 20 تا 25 درصد افزایش یافت.

وی از جذب 3 هزار و 540 نفر در سازمان اورژانس کشور در قالب آزمون استخدامی وزارت بهداشت در سال گذشته خبر داد و گفت: در آزمون جدید استخدامی وزارت بهداشت، نیروی اورژانس به ویژه جذب خواهیم کرد. پرسنل اورژانس زن». امسال حدود 400 دانشجوی دختر در رشته فوریت های پزشکی فارغ التحصیل شده و در راه اندازی مراکز اورژانس بانوان مشارکت خواهند داشت.

رئیس سازمان اورژانس با اشاره به راه اندازی 14 اورژانس بانوان در سه سال گذشته خاطرنشان کرد: با وجود 6 اورژانس قبلی تعداد آنها به 20 رسید و برنامه سازمان اورژانس توسعه این مراکز در کلان شهرها و مذهبی است. شهرهایی مانند مشهد، قم و شیراز و طبق پیش بینی ها بین 20 تا 30 درصد اورژانس ها باید اورژانس بانوان باشد.

میادفر بزرگترین چالش اورژانس کشور را خستگی ناوگان آمبولانس دانست و گفت: آمبولانس های اورژانس باید نوسازی شوند و نیروی انسانی مورد نیاز به هر نحوی تامین شود. در حال حاضر 3000 آمبولانس فرسوده در کشور داریم که نیاز به تقویت و نوسازی دارند.

وی به توسعه مناسب اورژانس هوایی در سال های اخیر اشاره و خاطرنشان کرد: در حال حاضر 54 پایگاه اورژانس هوایی در کشور فعال است، دو پایگاه دارای هواپیمای بال ثابت و 52 پایگاه دارای بالگرد اورژانس هستند. اورژانس هوایی در دنیا بسیار گران است اما در بودجه سالانه برای اورژانس هوایی بودجه مشخصی نداریم که باید به آن توجه ویژه شود.

رئیس سازمان اورژانس کشور از بهره برداری 400 دستگاه موتورلنس فعال در کلانشهرهای کشور خبر داد و افزود: در چندین کلانشهر و کلان شهر که ترافیک باعث اختلال در انجام ماموریت های اورژانس می شود، مشکلاتی داشتیم که با استقرار و بهره برداری از موتورولانس های اورژانس، زمانی که حضور نیروهای اورژانس بر بالین بیماران و مجروحان به میزان قابل توجهی کاهش یافته و رضایت مردم افزایش یافته است.

میادفر تصریح کرد: مراحل نهایی خرید و توزیع 500 دستگاه آمبولانس جدید به پایان رسیده و تا یکی دو هفته آینده 230 دستگاه آمبولانس وارد ناوگان اورژانس می شود و امیدواریم تا پایان مهرماه سایر آمبولانس ها نیز ترخیص و توزیع شوند. همچنین مناقصه خرید 800 دستگاه آمبولانس در حال انجام است. در برنامه هفتم توسعه و از امسال یک درصد از عوارض خودروها برای خرید آمبولانس اختصاص می یابد.

وی با اشاره به نجات 404 مادر باردار در کشور با آمبولانس هوایی در سال گذشته تاکید کرد: ماموریت های اورژانس هوایی در دنیا پرهزینه است اما این خدمت به مستحق ترین افراد از مناطق صعب العبور مانند عشایر ارائه شد. و مفتخریم که یک ماموریت 150 میلیون تومان هزینه داشته است. برای نجات جان انسان ها به ویژه مادران باردار در موارد اضطراری انجام می شود.

رئیس سازمان اورژانس کشور با اشاره به 5 میلیون ماموریت سالانه اورژانس در کشور گفت: حدود 4 میلیون ماموریت همکاران ما در حال بازدید از منازل مردم هستند و همکاران پرستار ما در اورژانس آموزش های لازم را برای نجات بیماران در طلایی دیده اند. بار.

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا