سلامت خانواده

8 میوه قرمز که قهرمان سلامتی هستند

به گزارش خبرآنلاین، «یک سیب در روز شما را از پزشک دور می کند». اما چه میوه های قرمز دیگری وجود دارد که می توانیم برای سلامتی خود مصرف کنیم؟ لازم به ذکر است که تمامی اطلاعات مربوط به این میوه های قرمز شگفت انگیز از طریق سایت کلینیک کلیولند قابل دسترسی است.

عصر ایران در خبری نوشت: علاوه بر رعایت کمیت باید سعی کنیم میوه هایی با رنگ های مختلف مصرف کنیم. زیرا میوه هایی با رنگ های مختلف حاوی مواد مغذی مختلفی هستند که بدن به آن نیاز دارد. در واقع، مصرف میوه های رنگین کمانی به ما کمک می کند تا مواد مغذی مختلف مورد نیاز برای سلامتی خود را به اندازه کافی دریافت کنیم. اما کدام یک از میوه های قرمز فواید بیشتری دارند؟

آیا میوه های قرمز برای سلامتی بهتر از انواع دیگر میوه ها هستند؟

میوه های قرمز زیادی برای انتخاب وجود دارد و هر کدام ویژگی منحصر به فردی را ارائه می دهند. آنتی اکسیدان هایی مانند لیکوپن و آنتوسیانین ها که در بسیاری از میوه های قرمز یافت می شوند، به همه چیز از بیماری های قلبی عروقی و سرطان پروستات گرفته تا کاهش خطر سکته مغزی و دژنراسیون ماکولا (عامل اصلی نابینایی در افراد 60 سال و بالاتر) کمک می کنند. آنتی اکسیدان ها رادیکال های آزاد را جذب کرده و آسیب های ناشی از آنها را محدود می کنند.

– توت فرنگی
توت فرنگی منبع عالی فولات و اسید فولیک است که از سلامت قلب حمایت می کند و به ویژه برای زنان در سنین باروری مفید است.

توت فرنگی همچنین منبع غنی آنتی اکسیدان و نیروگاه تولید ویتامین C است که علاوه بر خواص مختلف، سیستم ایمنی بدن را نیز تقویت می کند. برای اینکه این میوه را به شکلی متفاوت و هیجان انگیز به رژیم غذایی اضافه کنید (مخصوصا برای گروه سنی کودکان)، تکه های توت فرنگی را می توان به همراه غلات مصرف کرد و یا به صورت منجمد برای تهیه اسموتی همراه با شیر بدون چربی و ماست استفاده کرد. منجمد استفاده شده

– گیلاس
گیلاس به دلیل داشتن پوست سرشار از فیبر و همچنین سرشار از ویتامین C و پتاسیم است که به کنترل فشار خون کمک می کند. علاوه بر این، گیلاس خشک یک افزودنی فوق العاده برای مخلوط غلات، چه گرم و چه سرد، در تمام طول سال است.

– هندوانه
یک تکه هندوانه حاوی 92 درصد آب است و یک راه عالی برای هیدراته ماندن در روزهای گرم تابستان است. این میوه همچنین سرشار از آنتی اکسیدان هایی مانند بتاکاروتن، ویتامین C و لیکوپن است. لیکوپن ممکن است خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی را با کاهش سطح کلسترول بد یا LDL کاهش دهد. هندوانه همچنین خطر ابتلا به چندین بیماری جدی، به ویژه سرطان پروستات و دژنراسیون ماکولا را کاهش می دهد. این میوه عملکرد رگ های خونی را تقویت کرده و خطر سکته را کاهش می دهد.

– انار
این میوه عجیب سرشار از پلی فنول است. آنتی اکسیدان ها می توانند از سرطان و بیماری های قلبی عروقی جلوگیری کنند. طبق مطالعات انجام شده، انار سه برابر بیشتر از چای سبز حاوی آنتی اکسیدان های قوی تر است که آن را به یک میوه قرمز خارق العاده تبدیل می کند.

– گریپ فروت
در انتخاب گریپ فروت به رنگ آن توجه کافی داشته باشید زیرا گریپ فروت صورتی دارای آنتی اکسیدان های بیشتری مانند ویتامین C است همچنین این میوه حاوی پکتین بالایی است که به کاهش کلسترول کمک می کند. اگر بین انتخاب یک گریپ فروت قرمز یا یک نوع کمی رنگ پریده درگیر هستید، میوه قرمز را انتخاب کنید زیرا گریپ فروت صورتی یا قرمز لیکوپن بیشتری دارد.

نصف گریپ فروت یا یک لیوان از این آب میوه را با صبحانه میل کنید. همچنین استفاده از برش های گریپ فروت در سالاد توصیه می شود. البته، اگر داروهای خاصی مصرف می کنید، ابتدا با پزشک خود مشورت کنید، زیرا آب گریپ فروت با تعداد زیادی از داروها تداخل دارد.

– سیب
سیب سرشار از ترکیبات پلی فنلی است و اعتقاد بر این است که فواید زیادی برای سلامتی دارد. اگر می خواهید بیشترین فیبر و پلی فنول ممکن را از سیب دریافت کنید، آن را با پوست بخورید. سیب میوه ای سرشار از فیبر و ویتامین C است.

پلی فنول ها فواید سلامتی مختلفی دارند. همچنین اپل به دلیل داشتن فیبر بالا به روش های مختلف به کاهش وزن کمک می کند. این میوه در عین حال بسیار سیر کننده است و احساس سیری طولانی مدت را القا می کند.

– انگور
انگور حاوی ویتامین های B و A و مقدار زیادی آب است. این میوه همچنین سرشار از آنتی اکسیدان هایی مانند لوتئین و زآگزانتین است.

رسوراترول، یک ماده شیمیایی گیاهی که در پوست انگور قرمز یافت می شود، به نظر می رسد از بدن در برابر تعدادی از بیماری های مزمن محافظت می کند.

– سیب زمینیها
آلو سرشار از مواد مغذی، ویتامین ها، مواد معدنی و همچنین فیبر و آنتی اکسیدان است که ممکن است به کاهش خطر ابتلا به انواع بیماری های مزمن کمک کند و دارای طیف گسترده ای از فواید سلامتی باشد.

آلو را می توان به صورت تازه یا خشک مصرف کرد. اعتقاد بر این است که آلو خشک به مشکلات سلامتی مختلف از جمله یبوست و پوکی استخوان کمک می کند. آلو و آلو دارای ویتامین ها و مواد معدنی کمی متفاوت هستند، اما هر دو دارای محتوای مغذی ارزشمندی هستند. آلو خشک همچنین حاوی کالری، فیبر و کربوهیدرات بیشتری نسبت به آلو تازه است.

233217

منبع:خبرآنلاین

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا