بهداشت و درمان

پایش سلامت زائران اربعین در مرزهای شرقی و غربی کشور

به گزارش گروه بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت (تابنا)، محمد نصر دادرس افزود: بررسی سلامت عمومی زائران اربعین یکی از وظایف وزارت بهداشت است که نظارت و کنترل بیماری های زمینه ای مانند خون ضروری است. فشار و دیابت

وی بیان کرد: زائران در مرزها تحت نظام سلامت سندرمی قرار می گیرند که با خوداظهاری یا بررسی علائم خارجی به آنها مشاوره یا خدمات درمانی ارائه می شود.

قاضی بیان کرد: پایگاه بهداشتی و درمانی مرزهای غربی کشور در استان های خوزستان، ایلام، کردستان، کرمانشاه و آذربایجان غربی مستقر است.

وی ادامه داد: در مرزهای شرقی زائران از کشورهای همسایه از جمله پاکستان، افغانستان و هند وارد می شوند و از نظر بهداشتی رصد می شوند.

سرپرست معاونت بهداشتی وزارت بهداشت گفت: در حال حاضر 4500 نفر از نیروهای بهداشتی و درمانی ما در مناطق مرزی مشغول به کار هستند.

وی ادامه داد: علائم تب دنگی در بین زائران اربعین نیز از دغدغه های مراقبان سلامت است. ما خودمراقبتی را به زائران آموزش می دهیم، بنابراین استفاده از لباس مناسب، استفاده از مواد دافع حشرات و مراقبت از نیش پشه آئدس توصیه ما به زائران است.

دادرس اضافه کرد: سه نوع تیم سلامت خواهیم داشت، تیمی که زائران را قبل از خروج از کشور رصد می کند، تیم بعدی در عراق خدمات ارائه می دهد و تیم سوم بعد از بازگشت زائران به کشور مراقبت های لازم را انجام می دهد. به مدت سه هفته پس از سفر داد

وی توصیه کرد: با توجه به شیوع سرخک در عراق افرادی که واکسیناسیون خود را تکمیل نکرده اند به مراکز جامع سلامت به ویژه سالمندان مراجعه کنند.

قاضی تصریح کرد: رعایت مقررات بهداشتی، تغذیه مناسب و استفاده از ماسک از مهمترین راهکارهای حفظ سلامت زائران است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا