بهداشت و درمان

هشدار! نوروبیون این بلاها را بر سرتان می آورد

به گزارش گروه سلامت و درمان خبرگزاری سلامت (تابنا)، مصرف زیاد نوروبیون مانند هر دارو و مکمل خوراکی یک سری عوارض دارد؛ که معمولاً خفیف هستند و خود به خود برطرف می شوند، اما در صورت تداوم یا بدتر شدن هر یک از این علائم، مراجعه به پزشک ضروری است.

برخی از عوارض جانبی احتمالی نوروبیون عبارتند از:

اسهال، یبوست، تهوع و استفراغ، گرفتگی عضلات شکم، سرگیجه، سردرد، خستگی، تنگی نفس، تاری دید، درد قفسه سینه، خارش، بثورات پوستی، اگزما، خشکی دهان، تشنگی بیش از حد، بی حسی (قرمزی در صورت یا گردن افزایش ناگهانی جریان خون)، لرز، احساس تورم در کل بدن، سیانوز (رنگ آبی پوست به دلیل کمبود اکسیژن)، تکرر ادرار، واکنش های آلرژیک، کهیر، تورم صورت یا دهان.

آیا نوروبیون یک مکمل بی خطر است؟

عوارض جانبی نوروبیون ممکن است، اما معمولا تجربه نمی شود. از این رو مکمل نوروبیون به عنوان یک مکمل بی خطر شناخته می شود و هیچ مانعی برای استفاده از آن وجود ندارد. اما توجه داشته باشید که ویتامین B محلول در آب است و اگر بیش از نیاز روزانه مصرف شود، ممکن است بدن آن را جذب نکند و از طریق ادرار دفع کند.

توجه: در مورد استفاده از نوروبیون در کودکان، بهتر است ابتدا با پزشک مشورت شود. از آنجایی که دوزهای این مکمل معمولاً با توجه به بدن بزرگسالان تنظیم می شود و نیاز روزانه به این ویتامین ها در کودکان نسبتاً کمتر است، بنابراین مصرف بیش از حد آن ممکن است باعث ایجاد مسمومیت در کودکان شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا