سلامت خانواده

پایش سلامت زائران اربعین در مرزهای شرقی و غربی کشور – خبرگزاری مهر اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد نصر دادرس افزود: بررسی سلامت عمومی زائران اربعین یکی از وظایف وزارت بهداشت است که نظارت و کنترل بیماری های زمینه ای مانند فشار خون و دیابت ضروری است.

وی بیان کرد: زائران در مرزها تحت نظام سلامت سندرمی قرار می گیرند که با خوداظهاری یا بررسی علائم خارجی به آنها مشاوره یا خدمات درمانی ارائه می شود.

قاضی بیان کرد: پایگاه بهداشتی و درمانی مرزهای غربی کشور در استان های خوزستان، ایلام، کردستان، کرمانشاه و آذربایجان غربی مستقر است.

وی ادامه داد: در مرزهای شرقی زائران از کشورهای همسایه از جمله پاکستان، افغانستان و هند وارد می شوند و از نظر بهداشتی رصد می شوند.

سرپرست معاونت بهداشتی وزارت بهداشت گفت: در حال حاضر 4500 نفر از نیروهای بهداشتی و درمانی ما در مناطق مرزی مشغول به کار هستند.

وی ادامه داد: علائم تب دانگ در بین زائران اربعین مورد توجه کارکنان بهداشتی و درمانی است. خودمراقبتی پوشیدن لباس مناسب، استفاده از مواد دافع حشرات و مراقبت از نیش پشه را به زائران آموزش می دهیم. ایدز توصیه های ما برای زائران وجود دارد.

دادرس اضافه کرد: سه نوع تیم سلامت خواهیم داشت، تیمی که زائران را قبل از خروج از کشور رصد می کند، تیم بعدی در عراق خدمات ارائه می دهد و تیم سوم بعد از بازگشت زائران به کشور مراقبت های لازم را انجام می دهد. به مدت سه هفته پس از سفر داد

وی توصیه کرد: با توجه به شیوع سرخک در عراق افرادی که واکسیناسیون خود را تکمیل نکرده اند هستند به مراکز جامع سلامت به ویژه سالمندان مراجعه کنید.

قاضی تصریح کرد: رعایت مقررات بهداشتی، تغذیه مناسب و استفاده از ماسک از مهمترین راهکارهای حفظ سلامت زائران است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا