بارداری

آمار ۲۰ درصدی ناباروری در کشور / بررسی بکارگیری هوش مصنوعی در درمان ناباروری

به گزارش سلامت جو به نقل از ایسنا، دکتر فرهاد یغمایی در نشست خبری گفت: پژوهشکده ابن سینا در دهه 80 تاسیس شد. بررسی ها نشان می دهد که حدود 20 درصد از جمعیت کشور با مشکل ناباروری درگیر هستند.

وی در خصوص تعداد خدمات ارائه شده به افراد متقاضی درمان ناباروری گفت: بررسی ها نشان می دهد که حدود 100 هزار نفر از خدمات پژوهشگاه ابن سینا بهره مند شده اند که این خدمات شامل تمامی خدمات درمان ناباروری می شود.

مدیر برنامه ریزی، پایش و ارزیابی مرکز درمان مرکز تحقیقات فناوری های نوین علوم زیستی جهاد ابن سینا درباره تعداد مراکز درمان ناباروری در کشور گفت: بیش از 100 مرکز درمان ناباروری در سطوح 2 و 3 در کشور؛ اما پژوهشکده ابن سینا از بدو تأسیس تاکنون در سطح یک خدمات ارائه می دهد.

وی درباره کلینیک های پژوهشکده ابن سینا گفت: کلینیک «درمان ناباروری زنان و مردان»، «کلینیک سقط مکرر» که سقط جنین یکی از مشکلات زوجین محسوب می شود و منجر به تولد نوزاد زنده نمی شود، بخشی از این کلینیک هستند. کلینیک های پژوهشکده ابن سینا

یغمایی با اشاره به فعالیت کلینیک آندومتریوز ادامه داد: آندومتریوز باعث اختلالات باروری و دردهای مزمن می شود و از دیگر کلینیک های پژوهشکده ابن سینا است. حدود 10 سال از کلینیک آندومتریوز می گذرد و در این مدت توانسته ایم خدمات خوبی ارائه دهیم.

مدیر برنامه ریزی، پایش و ارزشیابی مرکز درمانی پژوهشکده فناوری های نوین علوم زیستی جهاد ابن سینا درباره کلینیک «اهدا و درمان جایگزین» گفت: جایگزینی و اهدایی آخرین حلقه درمان ناباروری محسوب می شود. و این کلینیک نیز خدمات ارائه می دهد.

وی درباره کلینیک «سلامت جنسی» پژوهشکده ابن سینا نیز تصریح کرد: خدمات روانشناسی در کلینیک سلامت جنسی ارائه می شود. همچنین خدمات درمانی HPV از دیگر اقدامات این کلینیک در نظر گرفته شده است.

یغمایی همچنین درباره سلول درمانی در پژوهشگاه ابن سینا گفت: اولین کنگره هوش مصنوعی در درمان ناباروری را آذرماه امسال برگزار می کنیم. ناباروری یک روند جهانی است و پژوهشکده ابن سینا قصد دارد با اقدامات خود میزان ناباروری را کاهش دهد.

وی درباره ارائه خدمات درمان ناباروری در عراق نیز گفت: ایران و عراق از نظر منطقه ای و مذهبی با یکدیگر مرتبط هستند. تعداد مراجعین عراقی به بیمارستان زین العابدین برای خدمات درمانی ناباروری که پژوهشکده ابن سینا در این مرکز خدمات درمان ناباروری را ارائه می دهد، ماهانه حدود 25 تا 30 نفر است که این تعداد با توجه به شرایط زمانی مانند اربعین تغییر می کند. .

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا