بارداری

ایران در زمینه پژوهش و درمان ناباروری در قله قرار دارد

به گزارش سلامت جو به نقل از ایسنا، در آستانه چهل و چهارمین سالگرد تاسیس جهاد دانشگاهی نشست خبری با حضور زاهد شفیعی رئیس جهاد دانشگاهی استان اصفهان، محمدحسین نصر اصفهانی رئیس جهاد دانشگاهی برگزار شد. پژوهشکده بیوتکنولوژی رویان و ابوذر مدنی پور رئیس جهاد دانشگاهی صنعتی. به همراه اصحاب رسانه در جهاد دانشگاهی اصفهان برگزار شد.

محمدحسین نصر اصفهانی در این نشست با بیان اینکه امروز مرکز بیوتکنولوژی رویان یکی از برجسته ترین مراکز درمان ناباروری است، گفت: به گفته دکتر کاظمی آشتیانی، موسس پژوهشکده رویان، از هر 11 کودکی که با ناباروری متولد می شوند، یک بار. برای درمان، 100000 دلار برای بچه دار شدن هزینه شد. در آن زمان به دلیل اینکه درمان ناباروری در کشور ما انجام نمی شد، بسیاری از زوج های ایرانی برای درمان ناباروری به انگلستان و سایر کشورهای اروپایی رفتند. اما با تلاش دکتر کاظمی آشتیانی پژوهشکده رویان به عنوان مرکز درمانی تاسیس شد و امروز در زمینه درمان ناباروری و تحقیقات مربوطه در صدر قرار داریم.

وی تغذیه ناسالم را یکی از عوامل عقیمی و ناباروری دانست و در این خصوص گفت: اگر رسالت اجتماعی را انجام دهیم و در رسانه ها اطلاعات بهداشتی مواد غذایی را به درستی انجام دهیم، جامعه متوجه می شود که تغذیه سالم چقدر اهمیت دارد و به این مهم می تواند بیش از 50 درصد بیماری ها از جمله ناباروری، دیابت، آلزایمر و بیماری های کلیوی را درمان کند.

رئیس پژوهشکده رویان بیوتکنولوژی اصفهان افزود: امروز کشور ما در زمینه درمان ناباروری در صدر قرار دارد. هیچ درمانی وجود ندارد که بتوان در جای دیگر دنیا ارائه کرد و ما قادر به انجام آن نیستیم.

نصر اصفهانی خاطرنشان کرد: تاکنون دستاوردهای مهمی در مرکز درمان ناباروری رویان داشته ایم و به پروژه های بزرگی از جمله مرکز سلول های بنیادی و ایجاد بانک خون بند ناف دست یافته ایم تا در صورت نیاز برای پیوند مغز استخوان از آن استفاده شود. امیدواریم بتوانیم تسهیل گر بهتری در زمینه درمان ناباروری باشیم و بتوانیم اصفهان را به عنوان قطب درمان ناباروری معرفی کنیم.

وی افزود: یکی دیگر از پروژه های مهم در مراکز سلول درمانی پژوهشگاه رویان، شبیه سازی حیوانات بود. در واقع شبیه سازی بین گونه ای اولین قوچ قمیشلو با تخم یک گوسفند اهلی در جهاد دانشگاهی اصفهان انجام شد.

رئیس پژوهشگاه بیوتکنولوژی رویان با اشاره به موفقیت ها و دستاوردهای پژوهشکده رویان اصفهان خاطرنشان کرد: یکی از مهمترین دستاوردهای این طرح ها نهضت نرم افزاری بود که باعث شد جوانان ما این اطمینان را داشته باشند که می توانیم پروژه های بزرگی را انجام دهیم. در زمینه بیوتکنولوژی

در ادامه این نشست ابوذرپور مدنی رئیس جهاد دانشگاهی واحد صنعتی اصفهان برخی از دستاوردهای این مرکز را برشمرد و ادامه داد: ماموریت جهاددانشگاهی صنعتی در معاونت پژوهشی علوم پایه، علوم کشاورزی و فنی است. مهندسی. یکی از قدیمی ترین گروه های این مرکز، گروه ژئوشیمی است که در زمینه اکتشاف و فرآوری مواد معدنی و آب فعالیت می کند.

وی ادامه داد: برای اولین بار توانستیم طرح استخراج نیکل از منابع معدنی کم عیار را انجام دهیم. مراحل تست و آزمایشی را پشت سر گذاشتیم و اکنون در مرحله جذب سرمایه گذار هستیم. همچنین در حوزه آب نیز طرح اکتشاف آب های ژرف داریم و در این زمینه نیز به نتایجی رسیده ایم.

رئیس جهاد دانشگاهی واحد صنعتی اصفهان افزود: طرح آبیاری هوشمند نیز داشته ایم و محصول آن به زودی ارائه می شود که بی شک نقش بسیار مهمی در کاهش مصرف آب دارد.

پور مدنی به دیگر دستاوردهای جهاد دانشگاهی و صنعتی اشاره کرد و گفت: چندین سال است که در زمینه فرآوری پسماندهای کشاورزی فعالیت می کنیم. متأسفانه از این نهاده ها و منابع در کشور به خوبی استفاده نمی شود و بعضاً استفاده نادرست باعث ضایعات زیادی می شود.

وی افزود: چندین طرح برتر در زمینه پسماندهای کشاورزی انجام شده و اکنون در مراحل تجاری سازی است که یکی از آنها تولید نشاسته اصلاح شده از ضایعات سیب زمینی بود. این طرح توسط معاونت علمی فناوری انجام شده و در صنایع غذایی، دارویی و بهداشتی مورد استفاده قرار می گیرد.

رئیس جهاد دانشگاهی واحد صنعتی اصفهان همچنین تولید فروکتوز از ضایعات خرما و تولید محصولات با ارزش افزوده از بلوط را از دیگر طرح های انجام شده در جهاد دانشگاهی واحد صنعتی برشمرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا