سلامت خانواده

برای بهبود کبد چرب ناشتا چه بخوریم؟

به گزارش خبرآنلاین از سلامت نیوز، چای تاثیر زیادی بر سلامت بدن دارد. همچنین می تواند به سلامت کبد کمک زیادی کند. یک مطالعه در ژاپن نشان داده است که نوشیدن 5 فنجان چای سبز برای مبتلایان به کبد چرب می تواند به بهبود وضعیت این بیماری کمک کند. وجود ترکیبی به نام «کاتچین» در این نوشیدنی به عملکرد کبد کمک زیادی می کند. از طرفی چای سبز حاوی آنتی اکسیدان های زیادی است که در مراقبت از کبد موثر است. می توانید در زمان صبحانه به جای چای سیاه یک فنجان چای سبز میل کنید.

خوردن سبزیجات چلیپایی در زمان صبحانه
سبزیجات همچنین می توانند یک صبحانه رژیمی برای کبد چرب باشند. از جمله این سبزیجات مفید می توان به کلم پیچ، کلم بروکلی، کلم بروکسل و گل کلم اشاره کرد. به دلیل وجود گلوتاتیون در کلم، این سبزیجات به افزایش آنزیم های سم زدایی بدن کمک می کنند. خوردن سبزیجات چلیپایی باعث افزایش تولید گلوکوزینولات در سیستم ایمنی می شود. به همین دلیل تاثیر بسزایی در دفع رادیکال های آزاد از بدن و دفع سموم دارد.

خوردن صبحانه با زردچوبه
برای تهیه غذای رژیمی برای کبد چرب در وقت صبحانه می توانید زردچوبه را نیز به غذا اضافه کنید. این پودر قرن ها در هند به عنوان دارو استفاده می شده است. کورکومین یک ماده موثر در زردچوبه است که خواص بیولوژیکی قوی دارد. مصرف زردچوبه همراه با یکی از غذاهای صبحانه می تواند در درمان کبد چرب موثر باشد. مثلا اگر املت درست می کنید، زردچوبه را در این غذا فراموش نکنید.

مصرف سیر قبل از ناشتا
یکی از غذاهای مفید برای پاکسازی کبد سیر است. از آنجایی که سیر سرشار از گوگرد است، آنزیم های کبدی را فعال کرده و سموم را از بدن دفع می کند. سیر حاوی مقادیر زیادی سلنیوم است و بدن را حفظ می کند. سلنیوم یک ریز مغذی ضروری است که به افزایش سطح آنزیم های آنتی اکسیدانی طبیعی در کبد کمک می کند.

مصرف مرکبات در وعده صبحانه
مرکبات در لیست غذاهای کبد چرب قرار دارند. زیرا این میوه ها حاوی مقدار زیادی ویتامین C هستند و از طرفی کبد را برای تولید سنتز مواد سمی تقویت می کنند. گریپ فروت یکی از میوه هایی است که حاوی دو نوع آنتی اکسیدان اصلی به نام های نارینجین و نارینگنین است. این دو آنتی اکسیدان به کاهش التهاب و محافظت از سلول های کبد کمک می کنند.

خوردن گردو با پنیر
یکی از راه های تهیه غذای رژیمی برای کبد چرب ترکیب گردو با پنیر است. گردو سرشار از گلوتاتیون، اسیدهای چرب امگا 3 و اسید آمینه آرژنین است. به همین دلیل زمانی که کبد در حال سم زدایی است، مصرف آن برای بدن موثر است. خوردن گردو در وعده صبحانه به سم زدایی آمونیاک از بدن کمک می کند.

استفاده از روغن زیتون برای تهیه صبحانه رژیمی
برای تهیه یک صبحانه رژیمی برای کبد چرب می توانید به جای روغن گیاهی یا روغن مایع از روغن زیتون استفاده کنید. این روغن حاوی چربی غیر اشباع است و می تواند به تقویت کبد چرب کمک کند. مصرف آن فشار زیادی به کبد وارد نمی کند. از طرفی در دفع سموم مضر بدن نیز موثر است. یک مطالعه نشان داده است که مصرف روغن زیتون می تواند سطح چربی کبد چرب را کاهش دهد.

۲۳۳۲۳۳

منبع:خبرآنلاین

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا