اخبار سلامت

گرمای هوا 404 نفر را راهی بیمارستان کرد

به گزارش خبرنگار اجتماعی سلامت جو ، بابک یکتاپرست با اشاره به آمار گرمازدگی در کشور اظهار داشت: در 10 روز گذشته 404 نفر دچار گرمازدگی شده و نیازمند خدمات درمانی هستند که از این تعداد 305 نفر شخصا و 99 نفر به مراکز درمانی مراجعه کردند. مردم به اورژانس رفتند 115 تماس گرفته شده است.

وی افزود: 50 نفر از این افراد خدمات لازم برای درمان گرمازدگی را توسط کارشناسان اورژانس در محل دریافت کردند و 49 نفر از این افراد با آمبولانس های اورژانس به بیمارستان ها منتقل شدند.

سخنگوی سازمان اورژانس کشور گفت: در حال حاضر هفت نفر به دلیل گرمازدگی در مراکز درمانی بستری هستند تا خدمات درمانی تکمیلی دریافت کنند.

یکتاپرست تصریح کرد: گرمازدگی اختلالی در تنظیم دمای بدن است و زمانی اتفاق می افتد که گرما در بدن تولید شود اما بدن نتواند گرمای اضافی را خارج کند یا دمای محیط به حدی بالا باشد که تعادل دمایی به هم بخورد و دمای داخلی بدن افزایش یابد. سلول های بدن آنها نمی توانند کار عادی خود را انجام دهند.

وی درباره علائم گرمازدگی گفت: افراد مبتلا به گرمازدگی عمدتاً با علائم ضعف و بی حالی به اورژانس مراجعه می کنند. علائم تشنگی، تعریق، تنفس سریع و افزایش ضربان قلب نیز در افراد مبتلا به گرمازدگی بروز می کند و در موارد شدید گرمازدگی باعث اختلال در هوشیاری، کما و حتی مرگ می شود.

انتهای پیام/+

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا