بهداشت و درمان

افزایش ۱۶۰ درصدی موارد آبله میمونی در آفریقا

به گزارش گروه بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت (تابنا)، این مرکز در جدیدترین گزارش وضعیت mpox قاره ای خود اعلام کرد که از ابتدای سال 2022 تا 7 تیر 1393 در مجموع 37583 مورد ابتلا به mpox و 1451 مورد فوت ناشی از این بیماری به ثبت رسیده است. این بیماری از 15 کشور عضو. اتحادیه آفریقا گزارش داد.

به گفته آژانس تخصصی مراقبت های بهداشتی اتحادیه اروپا، در مجموع 14250 مورد ابتلا به mpox و 456 مورد مرگ از 10 کشور آفریقایی از ابتدای سال جاری تا 28 جولای گزارش شده است.

داده‌های مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های آفریقا نشان می‌دهد که تعداد موارد جدید mpox و مرگ‌های گزارش‌شده تا کنون در سال جاری نسبت به مدت مشابه در سال 2023 به ترتیب 160 درصد و 19 درصد افزایش یافته است.

10 کشور آفریقایی که در سال جاری موارد ابتلا به mpox را گزارش کرده اند عبارتند از: بروندی، کامرون، جمهوری آفریقای مرکزی، جمهوری کنگو، جمهوری دموکراتیک کنگو، غنا، لیبریا، نیجریه، رواندا و آفریقای جنوبی.

جمهوری دموکراتیک کنگو 96.3 درصد از کل موارد و 97 درصد از کل مرگ و میرهای گزارش شده در سال جاری را به خود اختصاص داده است.

Mpox که به عنوان آبله میمون نیز شناخته می شود، برای اولین بار در سال 1958 در میمون های آزمایشگاهی شناسایی شد و تصور می شود که از حیوانات وحشی مانند جوندگان به انسان یا از انسان به انسان منتقل می شود. این یک بیماری ویروسی نادر است که معمولاً از طریق مایعات بدن، قطرات تنفسی و سایر مواد آلوده منتقل می شود. عفونت معمولاً منجر به تب، راش و تورم غدد لنفاوی می شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا